//
کدخبر: ۲۰۳۱۱۳ //

رابرت مولر: می‌توان علیه ترامپ بعد از خروج از قدرت اعلام جرم کرد

بازپرس سابق رسیدگی به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا گفت که می‌توان علیه ترامپ بعد از خروج او از قدرت اعلام جرم کرد.

رابرت مولر: می‌توان علیه ترامپ بعد از خروج از قدرت اعلام جرم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 «رابرت مولر»، بازپرس سابق رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا روز چهارشنبه گفت امکان اعلام جرم «علیه دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از خروج از قدرت وجود دارد. 

مولر در جلسه استماعی در کنگره به سوال یک قانونگذار درباره اینکه آیا امکان جرم علیه ترامپ بعد از خروج او از قدرت وجود دارد پاسخ مثبت داد. 

«کن باک»، نماینده کنگره که این سوال را پرسیده بود از پاسخ مولر متعجب شد و سوالیش را یک بار دیگر پرسید که آیا به نظر او رئیس‌جمهور آمریکا را می‌توان بعد از خروج از قدرت به «ممانعت در اجرای عدالت» متهم کرد؟ مولر پاسخ داد که به نظر او می‌توان این کار را انجام داد. 

رابرت مولر در این جلسه همچنین گفت که گزارش او درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ با آنکه ترامپ را از اتهام تبانی با روسیه تبرئه می‌کند، او را از اتهام «ممانعت در اجرای عدالت» تبرئه نمی‌کند. 

مولر چند روز پیش در کنفرانس خبری از سمت خود استعفا کرد و در سخنان خود نتوانست ترامپ را از ممانعت در اجرای عدالت تبرئه کند و گفت:  «درباره موضوع ممانعت از اجرای عدالت، اگر ما این اطمینان را داشتیم که رئیس جمهور مرتکب جرم نشده این را می‌گفتیم اما این اطمینان را نداریم.»

گزارش خلاصه شده رابرت مولر درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ماه پیش منتشر شد. 

این گزارش به این جمع‌بندی رسیده که اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده‌اند. مولر علی‌رغم این، در این گزارش از ۱۰ اقدام توسط ترامپ نام برده که می‌توان آنها را مصداق «ممانعت در اجرای عدالت» دانست. 

پس از آن دموکرات‌های کنگره با انتقاد از وزیر دادگستری به خاطر سانسور گزارش مولر خواستار انتشار گزارش کامل وی شدند اما ترامپ مانع از انتشار گزارش کامل مولر شد.

«جرالد نادلر»، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هم قبلاً گفته در صورتی که ثابت شود ترامپ مبادرت به جلوگیری از اجرای عدالت و سنگ‌اندازی در روند تحقیقات مولر داشته است، می‌توان وی را تحت پیگرد قرار داد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان