//
کدخبر: ۲۰۲۹۶۱ //

نخست وزیر پاکستان به زودی با ھیات طالبان دیدار می کند

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان که پیش تر دیدار با هیات طالبان را به دلیل اعتراض دولت کابل لغو کرده بود این بار اعلام کرد که وی به زودی با اعضای طالبان ملاقات خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان به زودی با ھیات طالبان دیدار می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

رسانه های پاکستانی سه شنبه شب گزارش دادند: عمران خان در جریان سفرش به آمریکا با حضور در نشست ویژه موسسه صلح (USIP) در واشنگتن افزود: نگاه پاکستان به ویژه رهبران نظامی این کشور به افغانستان تغییر یافته و اسلام آباد مصمم به ایفای نقش برای کمک به پیشبرد فرآیند صلح در کشور همسایه خود است.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به دشواری روابط این کشور با افغانستان گفت: سفر اخیر اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به اسلام آباد مسیر دو کشور برای توسعه روابط را هموار کرد.

عمران خان اظهار داشت: وی قرار بود ماه های گذشته با هیاتی از طالبان دیدار کند اما دولت افغانستان به آن اعتراض کرد که متعاقب آن این دیدار لغو شد اما پس از توافق هایی که با اشرف غنی و دونالد ترامپ انجام شده قرار است به زودی با اعضای طالبان دیدار کنم.

وی تاکید کرد: پاکستان هرگز در امور داخلی افغانستان دخالت نخواهد کرد و ما معتقدیم که دولت و مردم افغانستان باید درباره سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند.

عمران خان با یادآوری مخالفت اسلام آباد با گزینه نظامی برای حل بحران افغانستان، از طالبان خواست تا مذاکره با دولت کابل را آغاز کند.

روز گذشته عمران خان نخست وزیر پاکستان و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طی دیدار مشترک در کاخ سفید درباره خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، مذاکرات واشنگتن با طالبان و نقش اسلام آباد برای کمک به پیشبرد فرآیند صلح افغانستان گفت وگو کردند.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به بحران افغانستان و ضرورت حل سیاسی این مسأله، گفت: پیمان صلح با طالبان بسیار نزدیک شده و ما امیدواریم بتوانیم طالبان را به مذاکره مستقیم با دولت کابل تشویق کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۹۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان