//
کدخبر: ۲۰۲۹۱۳ //

مهلت ۴ هفته ای ترکیه به پناهجویان سوری برای خروج از استانبول

استانداری استانبول دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که مهاجران غیر قانونی سوری، تا ۲۰ اگوست (۲۹ مرداد) مهلت دارند این شهر را ترک کنند.

مهلت ۴ هفته ای ترکیه به پناهجویان سوری برای خروج از استانبول
به گزارش فرتاک نیوز،

شبکه خبری "الجزیره" روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: استانداری استانبول در بیانیه ای گفت که از آغاز بحران سوریه در سال ۱۳۸۹، بیش از ۵۴۷ سوری در چارچوب نظام حمایت موقت در این شهر زندگی می کنند اما مهاجران غیرقانونی به ترکیه که تعداد آن ها بیش از ۳.۵ میلیون نفر  است، دستگیر و از کشور اخراج می شوند.

استانداری استانبول در بیانیه خود تاکید کرد: سوری هایی که در مناطقی غیر از استانبول نام نویسی کرده اند به مناطق مربوطه منتقل می شوند، اما کسانی که ثبت نام نکرده اند از ترکیه اخراج می شوند.

در همین راستا "اکرم امام اوغلو" شهردار جدید استانبول تاکید کرد که در مجموع یک میلیون سوری در استانبول سکونت می کنند اما طبق ارقام وزارت خارجه تنها نام ۵۰۰ هزار سوری در این شهر ثبت شده اند.

از سویی دیگر "مهدی داود" رییس انجمن اصناف سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت که بیش از ۶۰۰ سوری که دارای کارت حمایت موقت نیز بوده اند، طی هفته گذشته در استانبول دستگیر و به سوریه فرستاده شده اند اما این اقدام مخالف با دستورات وزارت کشور ترکیه است و انتظار می رفت آن ها به استان هایی که ثبت نام کرده بودند، فرستاده شوند نه به سوریه .

 رییس انجمن اصناف سوریه تاکید کرد: آن ها را مجبور به امضای سندهایی مبنی بر تمایل شخصی خود به بازگشت به سوریه کردند.

نیروهای امنیتی ترکیه طی روزهای اخیر اقدامات خود را  در خصوص تشخیص هویت به ویژه در متروها، اتوبوس ها و محله هایی که سوری ها ساکن هستند، شدت بخشیده است.

طبق نظرسنجی ای که دانشگاه "قادرهاس" استانبول هفته گذشته منتشر کرد، میزان ناراضیتی ترک ها از حضور سوری ها در کشور خود در سال ۲۰۱۹ میلادی از ۵۴.۵  به ۶.۷۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر سوری ها در مناطق جنوبی و هم مرز با سوریه سکونت دارند اما بخشی بزرگ از آن ها در استانبول واقع در شمال غرب ترکیه زندگی می  کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان