//
کدخبر: ۲۰۲۶۳۲ //

مسئول عراقی از خروج نیروهای آمریکایی از شهر الرطبه در الانبار گفت

عضو شورای استانداری الانبار از خروج نیروهای ائتلاف ضد داعش از شهر الرطبه در این استان واقع در غرب عراق خبر داد.

مسئول عراقی از خروج نیروهای آمریکایی از شهر الرطبه در الانبار گفت
به گزارش فرتاک نیوز،

سلیم الکربولی، عضو شورای استانداری الانبار در گفتگویی ویژه با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق ضمن ابراز بی‌ اطلاعی از دلایل این اقدام نیروهای آمریکایی، اظهار کرد: رئیس کمیته امنیتی شورای شهر الرطبه به ما از عقب‌نشینی ناگهانی نیروهای ائتلاف ضد داعش و تیپ تاکتیکی آنها از پایگاه الولید در این شهر خبر داد و از نیروهای مسلح و مسئولان امنیتی عراق خواست به سرعت اقدامی برای پشتیبانی و تقویت یگان‌های امنیتی مستقر در این شهر در پیش بگیرند.

الکربولی با اشاره به اینکه این عقب‌نشینی تاثیر منفی بر نیروهای امنیتی داخل الرطبه خواهد گذاشت، نسبت به حملات احتمالی داعشی‌ها به این شهر هشدار داد.

وی تاکید کرد: ساکنان شهرهای راوه، عانة و القائم در استان الانبار به دلیل خروج نیروهای آمریکایی نگران هستند.

یک عضو شورای استانداری الانبار نیز که نخواست نامش فاش شود، در این رابطه گفت: آنچه دقیقا رخ داده، خروج یک گروه از نیروهای آمریکایی است که در پایگاه الولید مستقر بودند، این گروه شامل ده‌ها سرباز به همراه تعدادی مشاور نظامی بود که از نیروهای امنیتی عراقی که در این شهر مستقر بودند، پشتیبانی می‌کردند، با وجود جنجالی که خروج این نیروها ایجاد کرده اما وضعیت امنیتی شهر همچنان پابرجاست و ما نیازی به این نیروها نداریم.

این منبع افزود: نگرانی‌های ساکنان الرطبه پس از آن شکل گرفت که داعش اعلامیه‌های تهدیدآمیزی را در شهر منتشر کرد.

در همین حال، عذال الفهداوی، عضو شورای استانداری الانبار به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط تاکید کرد: تیپ تاکتیکی که به همراه نیروهای آمریکایی از منطقه الرطبه خارج شدند، تیپی انتقالی بودند که در هیچ مکانی مستقر نمی‌شوند اما خروج آنها نیازمند تقویت امنیت منطقه با یگان‌های نظامی حرفه‌ای است، چرا که این مناطق بیابانی و گسترده بوده و به یک همکاری نظامی ویژه نیاز است، یک تیپ از نیروهای وضعیت فوق‌العاده جایگزین آنها شده‌اند و آنها تامین امنیت منطقه را بر عهده خواهند گرفت.

گروه‌های حشد شعبی عراق همواره با حضور نیروهای آمریکایی که تعداد آنها به ۵۲۰۰ تن می‌رسد، مخالف بوده‌ و خواستار خروج این نیروها هستند.

همزمان با این تحولات ماجرای بازداشت محمود الفلاحی، فرمانده عملیات الانبار به اتهام همکاری با اطلاعات نظامی آمریکا دوباره مطرح شده است.

الکربولی در این رابطه گفت که معتقد است "بازداشت الفلاحی تاثیر منفی بر روند جمع‌آوری اطلاعات هوایی گذاشته است، چراکه الفلاحی شخصا در مورد مخفی‌گاه‌های داعش در مناطق الحسینیات، الطبعات و وادی حوران این کار را انجام می‌داد".

این عضو شورای استانداری الانبار با اشاره به تاثیر این اقدام بر فعالیت‌های نظامی در این منطقه حساس و هم‌مرز با سوریه و اردن گفت: از حدود دو هفته قبل به دلیل تنش‌های به وجود آمده، هیچ‌گونه عملیات نظامی در این منطقه انجام نشده است، مساله‌ای که می‌تواند باعث افزایش روحیه داعشی‌هایی شود که در مناطق نزدیک به نوار مرزی حضور دارند و منتظر فرصتی برای حضور مجدد هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۲۶۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان