//
کدخبر: ۲۰۱۱۸۵ //
در بازتاب سفروزیرخارجه ایران به نیویورک ،

سی ان ان: آمریکا با خطر انزوا از جامعه جهانی مواجه است

شبکه تلویزیونی سی ان ان در بازتاب سفر محمد جواد ظریف وزیرخارجه ایران به نیویورک و در تفسیر اظهارات وی در جمع خبرنگاران، گزارش داد: ایران می گوید اگر آمریکا همچنان در راستای منافع خود تصمیم گیری کند، از صحنه جهانی طرد می شود.

سی ان ان: آمریکا با خطر انزوا از جامعه جهانی مواجه است
به گزارش فرتاک نیوز،

وزیرخارجه ایران به خبرنگاران تاکید کرد: دولت ترامپ درجامعه جهانی منزوی شده است، ما این موضوع را در نشست شورای امنیت و نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدیم، همه آنها (نشست‌ها) به درخواست آمریکا بود و تمامی آنها با محکومیت سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا پایان یافت.

ظریف افزود: اکنون زمان آن برای آمریکا فرا رسیده تا بازگشت به اجماع بین المللی را آغاز کند.

سی ان ان ادامه داد: وزیرخارجه ایران برای شرکت در نشست سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، روادید وی شخصاً از سوی مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا تائید شد.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: تمامی این موارد درحالی روی می‌دهد که تنش بین هردو کشور وخیم‌تر می‌شود، هرچند این سفر می‌تواند باعث باز شدن درهای احتمالی مذاکرات حاشیه‌ای این نشست شود.

سی ان ان گزارش داد: از سویی دیگر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران خواستار مذاکره با آمریکا شد تنها تحت یک شرط خاص، درصورتی که طرف آمریکایی از تهدید دست برداشته و به منطق، عقل و عدل بازگردد.

156477812

سی ان ان ادامه داد: رئیس جمهوری ایران گفت به دلیل آنکه دولت ترامپ از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ میلادی، در سال گذشته خارج شد، ایران باوجود افزایش غنی سازی ناقض توافق نبوده است.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود: فرانسه، آلمان و انگلیس هشدار داده‌اند که این توافق در معرض فروپاشی کامل قرار دارد، آنها از ایران و آمریکا می‌خواهند تا هرچه سریع‌تر به پای میز مذاکره بازگردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز گذشته (یکشنبه ۲۳ تیرماه) در نشست شورای اداری و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: راهبرد صبر راهبردی را تغییر داده‌ایم و از ۱۸ اردیبهشت امسال به اقدام متقابل روی آورده‌ایم، اگر کاهش تعهد وجود داشته باشد ما نیز در تعهد کاهش داریم، اگر روزی نقض کنند ما هم نقض می‌کنیم، اگر بازگردید ما هم بر می‌گردیم.

درهمین حال محمد جواد ظریف وزیرخارجه جمهوری اسلای ایران روز گذشته (یکشنبه) در بدو ورود به نیویورک و در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه نسشت های شورای امنیت و نشست اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان دهنده انزوای آمریکا در جامعه بین المللی بوده است، گفت: در همه اینها سیاست‌های یکجانبه آمریکا محکوم شده است. اکنون زمان آن است که آمریکا به جامعه بین المللی باز گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۱۱۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان