//
کدخبر: ۲۰۰۲۵۰ //

استعفای سفیر انگلیس در آمریکا

سفیر انگلیس در آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد استعفا می‌کند.

استعفای سفیر انگلیس در آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، پس از افشای اینکه کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را بی کفایت و بی منطق خواند مناقشه‌ای دیپلماتیک میان آمریکا و انگلیس در گرفت که به مجادله لفظی میان دو طرف منتهی شد.

امروز چهارشنبه کیم داروک اعلام کرد که از مقام خود به عنوان سفیر انگلیس در آمریکا استعفا می‌دهد.

در همین حال سایمون مک‌دونالد، رئیس سرویس دیپلماتیک وزارت خارجه انگلیس استعفای کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا را پذیرفت.

گاردین به نقل از مک‌دونالد نوشت: در پاسخ به نامه استعفای داروک و از جانب سرویس دیپلماتیک با تاسف عمیق شخصی، استعفای وی را می‌پذیریم.

وی در ادامه گفت: نخست وزیر، وزیر خارجه و تمامی اعضای دولت در کنار شما ایستاده‌اند. ما هدف یک افشا شرورانه اطلاعات قرار گرفته‌ایم، شما فقط کار خود را انجام داده‌اید. من درک می‌کنم که شما می‌خواهید این فشار را از روی خانواده و همکارانتان در سفارت بردارید. از اینکه به دیگران بیشتر از خودتان فکر می‌کنید از شما تقدیر می‌کنم.

روزنامه گاردین نوشته است، در متن استعفانامه داروک آمده است: از زمان درز اسناد رسمی از سفارت انگلیس در آمریکا حرف و حدیث‌های زیادی درباره پست من و ادامه حضور من به عنوان سفیر مطرح شده است. من به این سخنان خاتمه می‌دهم. شرایط کنونی ایفای نقشم را آن طور که دوست دارم غیر ممکن می‌سازد.

ترزای می، نخست وزیر انگلیس نیز که در مجلس عوام سخنرانی می‌کرد، در واکنش به این استعفا، داروک را به خاطر یک عمر خدمت به انگلیس مورد تقدیر قرار داد و گفت: ما به این مرد بسیار مدیونیم و امیدوارم که پارلمان از ارزشها و اصول ما به خصوص زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرد، دفاع کند.

جرمی کوربین، رهبر اپوزیسیون از حزب کارگر نیز شیوه برخورد با سفیر را "فراتر از ناعادلانه" و "غلط" خواند و گفت: این فرد خدمات خوب و قابل ستایشی داشته است. تمامی پارلمان باید با تاسف این فرد که مجبور به استعفا شده است، شریک باشند.

چند روز پیش ایمیل‌های سفیر بریتانیا در واشنگتن لو رفت که در آن دولت دونالد ترامپ را "بی‌منطق، متزلزل و ناکارآمد" توصیف کرده بود.

در پی انتشار محتوای برخی از از ای‌میل‌ها، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با تشدید حمله به سفیر انگلیس در واشنگتن گفت که دیگر با او کار نخواهد کرد.

او در یک رشته توییت در روز دوشنبه گفت که سر کیم داروک "در آمریکا فردی مورد علاقه نیست."

در یکی از پیغام‌های ارسال شده در ماه گذشته سفیر مستعفی انگلیس در آمریکا، سیاست‌های آمریکا درخصوص ایران را "غیرمنسجم و سردرگم" معرفی کرده بود.

ترامپ همچنین کیم داروک را فردی "بسیار نادان" توصیف کرده و شیوه مدیرت ترزا می درباره بریگزیت را هم فاجعه بار و احمقانه خواند.

ترامپ پیشتر نیز در واکنشی به نشت این ایمیل‌ها گفته بود که "ما طرفدار سفت و سخت این شخص نیستیم و او به خوبی به بریتانیا خدمت نکرده است."

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در مورد این نوشته‌ها گفته بود که آنها بیان کننده "نظرات شخصی" سفیر بوده و نه نظرات دولت بریتانیا.

هانت که در تلاش است تا رهبر حزب محافظه‌کار و نخست وزیر بعدی انگلیس شود تاکید کرد، این وظیفه سفیر است که "نظرات صادقانه"‌اش را به دولت اعلام کند، اما این نظرات در نگاه دولت تاثیری نداشته‌اند.

هانت گفت که دولت ترامپ "نه تنها خیلی تاثیر گذار که بهترین دوست بریتانیا در جامعه جهانی است".

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۲۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان