//
کدخبر: ۲۰۰۲۳۰ //

پیگرد رهبر کاتالونیا به اتهام "نافرمانی"

دادستان‌های عمومی اسپانیا، رهبر کاتالونیا را به اتهام نافرمانی تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهند چرا که یوآخیم تورا پیشتر از پاکسازی نمادهای جدایی‌طلبان از ساختمان‌های دولتی خودداری کرده بود.

پیگرد رهبر کاتالونیا به اتهام "نافرمانی"
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادستان‌های اسپانیایی سه‌شنبه اعلام کردند جریمه ۳۰ هزار یورویی و دو سال و شش ماه ممنوعیت از تصدی مشاغل دولتی برای یوآخیم تورا، رهبر کاتالونیا درخواست می‌کنند.

دادستان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند با وجود اطلاعیه "واضح" مقام‌های انتخاباتی اسپانیا به منظور جمع‌آوری تمامی نمادهای جدایی‌طلبان از ساختمان‌های دولتی‌، یوآخیم تورا علناً "نافرمانی" کرد.

این نمادها شامل روبان‌های زرد و پرچم غیر رسمی جدایی‌طلبان کاتالونیا می‌شود که نوعی حمایت از رهبران محبوس و تبعیدی این منطقه جدایی‌طلب پس از تلاش ناکام سال ۲۰۱۷ برای استقلال به شمار می‌رود. در نهایت پس از گذشت ضرب‌الاجل مقام‌های اسپانیایی، یوآخیم تورا برخی از نمادها را به سبک خود جمع‌آوری کرد! به عنوان نمونه، او روی ساختمان پارلمان کاتالونیا به جای بنری با روبان زرد با نوشته "زندانیان سیاسی و تبعیدی‌ها را آزاد کنید"، بنری مشابه با یک روبان سفید نصب کرد.

دادگاه رسیدیگی به جرایم یوآخیم تورا پاییز امسال آغاز می‌شود. او در صورت محکومیت، احتمالاً به سرنوشت دو رهبر پیشین کاتالونیا دچار می‌شود. کارلوس پوجدمون که سابقا رهبر کاتالونیا بود، اکنون در بلژیک در خود تبعیدی به سر می‌برد. آرتور ماس هم که پیش از پوجدمون رهبری کاتالونیا را بر عهده داشت، به اتهام برگزاری رفراندوم جدایی سال ۲۰۱۴ از تصدی سمت‌های دولتی منع شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۰۲۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان