//
کدخبر: ۱۹۹۶۷۲ //

دیدار فرستاده ویژه آمریکا با مقامات عراقی

فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش و در سوریه در سفری به بغداد با رئیس جمهور، رئیس پارلمان و وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.

دیدار فرستاده ویژه آمریکا با مقامات عراقی
به گزارش فرتاک نیوز،

سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق به نقل از بیانیه دفتر ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد: برهم صالح، رییس جمهور عراق در دیدار با جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا به سوریه و متیو تولر، سفیر آمریکا در عراق بر اهمیت دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه و پایان یافتن مشکلات مردم این کشور و نیز کمک به آنها در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

صالح با اشاره به اهمیت اتکاء به راهکار گفت‌وگوی سازنده میان همه طرف‌ها جهت حل مشکلات موجود و بحران‌ها و نیز تقویت پایه‌های صلح جهانی گفت: عراق برای اتخاذ سیاستی متعادل با همه طرف‌ها جهت نزدیک سازی رویکردها میان کشورهای منطقه و کاهش شدت تنش موجود تلاش می‌کند.

در مقابل فرستاده ویژه آمریکا به سوریه نیز بار دیگر بر رویکرد کشورش برای تقویت روابط با عراق در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: آمریکا به دنبال توسعه همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در پرونده‌ها و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است.

محمد الحلبوسی، رییس پارلمان عراق نیز میزبان جفری و هیات همراه او بود. در این دیدار الحلبوسی به بررسی مساله تامین امنیت مرزها و شکست نهایی داعش پرداخت و دو طرف درباره شرایط منطقه و آخرین تحولات آن و نیز هماهنگی‌ها در موضوعات مشترک جهت تقویت امنیت و ثبات گفت‌وگو کردند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر الحلبوسی، در این دیدار درباره اهمیت ادامه عملیات‌های ائتلاف ضد داعش و حمایت آنها از نیروهای امنیتی عراق برای مبارزه با تروریسم، پرونده تامین امنیت مرزها، شکست نهایی داعش، پایبندی به اصل حاکمیت عراق و نیز شرایط زنان و کودکان در اردوگاه‌ها و لزوم رسیدگی به آنها به عنوان یکی از دلایل بروز تفکرات افراطی، تلاش برای بازگرداندن آوارگان و نیز ارائه خدمات لازم به آنها گفت‌وگو شد.

نماینده آمریکا در این دیدار بر ادامه حمایت‌های کشورش از عراق و حمایت از بغداد در مبارزه با چالش‌های اقتصادی و امنیتی و نیز حمایت از ثبات و حاکمیت آن تاکید کرد.

محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق نیز در دیدار با این مسئول آمریکایی بر اهمیت تقویت همکاری‌های دوجانبه و حمایت از عراق در زمینه‌های مختلف به ویژه بازسازی زیرساخت‌ها در استان‌های آزاد شده تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (نینا) در این دیدار دو طرف تلاش‌های انجام شده برای بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه و نیز آخرین تحولات در سوریه را بررسی کرده و درباره راه‌های پیشرفت در روند سیاسی، مقابله با چالش‌ها در ابعاد انسانی و نیز مبارزه با تروریسم به تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه عراق بر لزوم تمرکز بر تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و گفت: این مردم سوریه هستند که حق تعیین سرنوشت کشورشان را دارند و آنها باید خودشان بدون هرگونه دخالت خارجی آینده خود را تعیین کنند. امیدواریم که موفقیت مد نظر در مساله سوریه حاصل شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۶۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان