//
کدخبر: ۱۹۹۲۰۴ //

موشک‌های «زلزال ۱» مواضع ائتلاف سعودی را در هم کوبید

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با دو فروند موشک «زلزال 1» پایگاه نظامی «خالد» در «تعز» را هدف قرار دادند.

موشک‌های «زلزال 1» مواضع ائتلاف سعودی را در هم کوبید
به گزارش فرتاک نیوز،

 ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ساعت‌های پایانی دیشب (جمعه شب) دو فروند موشک بالستیک «زلزال 1» به سمت مواضع «مزدوران» ائتلاف سعودی در پایگاه نظامی «خالد» واقع در غرب «تعز» (واقع در جنوب یمن) شلیک کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این دو موشک با دقت به هدف برخورد کرد و منجر به زخمی شدن تعدادی از نیروهای ائتلاف متجاوز شد.

تعدادی از نیروهای ائتلاف سعودی نیز دیروز در پی عملیات توپخانه‌ای ارتش یمن در «الجحملیه» تعز کشته و زخمی شدند.

 شامگاه پنجشنبه (۱۳ تیر) نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی و پهپادی علیه نیروهای مزدور ائتلاف سعودی طی عملیات مشترک خبر داد.

سرگرد یحیی سریع طی کنفرانس خبری با اعلام این خبر گفت که در این عملیات، اهداف تعیین شده «نیروهای مزدور» در استان «مأرب» به دقت مورد اصابت قرار گرفته است.

او در مورد جزئیات این عملیات مشترک یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن نیز اعلام کرد، سامانه پدافند هوایی پاتریوت در حمله پهپادی هدف قرار گرفت و یگان موشکی با موشک «بدر ۱ پی» محل تجمع شمار زیادی از نیروهای مزدور را نابود کرده است.

سرگرد عملیات مذکور را موفق خواند و گفت که بر اثر این عملیات شمار زیادی از نیورهای متجاوز کشته یا زخمی شدند و سامانه پدافند پاتریوت که ساخت آمریکا است، از کار افتاده است.

یمن از ابتدای سال ۱۳۹۴ به صحنه‌ای برای تاخت و تاز و حملات ائتلاف سعودی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن تبدیل شده است. محاصره یمن طی این مدت و حملات گسترده به مناطق مسکونی آن منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی شده است. سازمان ملل متحد اخیرا طی آماری گفته است که از سال ۲۰۱۳ تاکنون ۷۵۰۰ کودک یمنی کشته و یا معلول شده‌اند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۲۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان