//
کدخبر: ۱۹۹۱۱۰ //

مسکو: نیروهای مسلح ونزوئلا را تقویت خواهیم کرد

معاون وزیر خارجه روسیه که در آینده نزدیک به کاراکاس سفر می‌کند، امروز اعلام کرد که مسکو نیروهای مسلح این کشور آمریکای لاتین را تقویت خواهد کرد.

مسکو: نیروهای مسلح ونزوئلا را تقویت خواهیم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در حالی که فشارها و تهدیدات آمریکا علیه دولت قانونی ونزوئلا ادامه دارد، امروز (جمعه) از تعهد مسکو برای تقویت ارتش ونزوئلا خبر داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مقام ارشد روس امروز در جمع خبرنگاران گفت: «ما طبق توافقات موجود (بین روسیه و ونزوئلا) قطعا اقداماتی انجام خواهیم داد تا به تقویت ظرفیت نیروهای مسلح ونزوئلا کمک شود».

ریابکوف با تاکید بر اینکه تمرکز روسیه ارسال تجهیزات به ونزوئلا است، یک بار دیگر گمانه‌زنی‌های غرب و به ویژه آمریکایی‌ها درباره حضور نظامیان روس در این کشور آمریکای لاتین را رد کرد.

معاون «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه همچنین بار دیگر از مواضع مداخله‌جویانه آمریکا در امور ونزوئلا و تلاش‌هایش برای تشدید بی‌ثباتی در این کشور به شدت انتقاد کرد.


سرگئی ریابکوف

وی گفت که تلاش‌های آمریکا برای کنار زدن دولت قانونی ونزوئلا به دلیل حمایت‌های مردمی از مقام‌های مشروع این کشور به شکست انجامیده است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که او طی روزهای 20 تا 22 جولای (20 تا 31 تیرماه) به ونزوئلا سفر خواهد کرد.

پیشتر خبرگزاری «اینترفکس» به نقل از سفارت مسکو در کاراکاس خبر داده بود که ریابکوف در «آینده نزدیک» به ونزوئلا سفر می‌کند.

روسیه از زمان اقدام «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در اعلام خود به عنوان رئیس‌جمهور و تحرکاتش برای ایجاد کودتای نظامی، از او و حامیان آمریکایی‌اش به دلیل تلاش برای کنار زدن دولت قانونی «نیکلاس مادورو» انتقاد کرده است.

گوایدو سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامی که با حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا مواجه شده است، خود را «رئیس‌جمهور ونزوئلا» خوانده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۱۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان