//
کدخبر: ۱۹۹۰۶۲ //

ازبکستان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری‌دوجانبه را گسترش می‌دهند

مدیر کل آژانس انرژی اتمی «اوزاتم» ازبکستان در سفر به «وین» با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) دیدار و مسائل گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل را بررسی کرد.

ازبکستان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری‌دوجانبه را گسترش می‌دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

«جوره بیک میرزامحموداف» مدیر کل آژانس انرژی اتمی «اوزاتم» ازبکستان در چهارچوب سفر به وین با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) دیدار و مسایل گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، هیئت ازبکستان با «ماسیمو آپارا» معاون مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدیر سازمان تضمینات، «هان دوخی» مدیر واحد انرژی هسته ای، «میلکو کوواچف» رئیس بخش توسعه زیرساخت‌های هسته ای و دیگر مقامات این سازمان در زمینه همکاری مختلف مذاکراتی را صورت دادند.

در این دیدارها مسائل گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل ازبکستان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد بررسی قرار گرفت.

ازبکستان در این دیدارها در مورد توسعه برنامه های ملی هسته ای، انرژی از جمله کارهای انجام شده در چهارچوب اجرایی طرح ساخت نخستین نیروگاه هسته ای، آموزش کارمندان گزارشاتی را ارائه کرد.

در این دیدار همچنین بر انجام مطالعات مهندسی توسط ازبکستان برای انتخاب محل ساخت نیروگاه هسته ای، توسعه سازمان های مدیریت دولتی در زمینه انرژی هسته ای، فعالیت در حوزه آموزش کارمندان، تکامل قوانین و دیگر ابعاد تاکید شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کارهای انجام شده و تصویب «نقشه جاده» برای اجرای نظریه توسعه انرژی اتمی در ازبکستان برای سال های 2019 تا 2029 میلادی که در آن مکانیزم اجرایی، مدت  و مجریان مسئول مشخص شده است، استقبال کرد.   

در پایان این دیدارها و گفت‌وگوها در مورد اجرای برخی از اقدامات مشترک مبنی بر تکامل برنامه‌های ملی هسته ای- انرژی و آموزش کارمندان به توافق رسیدند.

علاوه بر این، توسط آژانس انرژی اتمی «اوزاتم» با همکاری سفارت ازبکستان در اتریش کارها برای سازماندهی مراسم بین المللی در چهارچوب شصت و سومین نشست قریب الوقوع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه سپتامبر سال 2019 میلادی آغاز شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۹۰۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان