//
کدخبر: ۱۹۸۳۱۸ //

سقوط موشک در قبرس شمالی از پیامدهای حملات رژیم صهیونیستی به سوریه

ترکیه حمایت خود را از موضع جمهوری ترک قبرس شمالی درباره حادثه سقوط یک موشک روسی در این منطقه همزمان با حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کرد.

سقوط موشک در قبرس شمالی از پیامدهای حملات رژیم صهیونیستی به سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای به انفجاری که بعد از سقوط موشک در جمهوری ترک قبرس شمالی رخ داد، اشاره کرد و افزود: کشور ما از طرح‌های مقامات قبرس شمالی درباره جلب توجه سازمان ملل و کشورهای مرتبط درباره این حادثه حمایت می‌کند.

این اولین بار است که قبرس که در غرب سوریه واقع شده در معرض آتش حملات نظامی میان رژیم صهیونیستی و سوریه قرار می‌گیرد.

در این راستا آرسین تاتار، نخست‌وزیر جمهوری ترک قبرس شمالی دوشنبه گفت: موشکی از نوع اس۲۰۰ به منطقه تاشکند در شمال اراضی قبرس اصابت کرد که این اتفاق همزمان با حملات هوایی اسرائیل به سوریه رخ داد.

تاتار تأکید کرد که تحقیقات اولیه نشان می‌دهند اجسام منهدم شده متعلق به سامانه دفاع موشکی از نوع اس۲۰۰ هستند.

وی گفت که اصابت موشک به خاک قبرس اشتباهی بوده و با افزایش تنش بین اسرائیل و سوریه این موشک از مسیر خود منحرف شده است.

خبرگزاری سانای سوریه از کشته شدن چهار غیرنظامی در حملات رژیم صهیونیستی به شهر حمص و اطراف دمشق خبر داده بود. سامانه‌های دفاع هوایی ارتش سوریه با موشک‌های "متخاصم" مقابله کردند.

اسرائیل رسما به این گزارش‌ها واکنشی نداشته است.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این موشک‌ها به مرکز پژوهش‌های علمی و فرودگاه نظامی در غرب حمص و پایگاه‌های نظامی دیگر شلیک شدند.

قدرت اوزارسای، وزیر خارجه قبرس شمالی نیز اعلام کرد که موشکی که از سوریه شلیک شده به صورت اشتباهی به این منطقه اصابت کرده است. این موشک در واکنش به حملات گسترده اسرائیل شلیک شد.

وی افزود: براساس آمارهای اولیه ما،اجسام منهدم شده بقایای موشکی به نام اس۲۰۰ در سامانه دفاع هوایی روسیه و اس ای۵ در سامانه پیمان آتلانتیک شمالی است.

این مسؤول گفت: ما از سوریه و اسرائیل و دیگر طرف‌ها می‌خواهیم امنیت کشورهای مجاور را در نظر داشته باشند و آرامش خود را حفظ کنند.

براساس گزارش پایگاه‌های خبری، حملات رژیم صهیونیستی شامل ۱۰ هدف بود که از شرق حریم هوایی لبنان انجام شد. این حملات فرودگاه نظامی المزه، تأسیسات نظامی در الکسوه، جنوب دمشق، پایگاه "الفیلق الاول"، مرکز پژوهش‌ها در جمرایا، تأسیسات نظامی در صحنایا و پایگاه‌های حزب الله در القلمون و پایگاه‌های دیگری در حمص را هدف قرار داد.

برخی سایت‌ها به نقل از منابع نظامی فاش کردند، رژیم صهیونیستی این دور از حملات هوایی را به منظور اعطای فرصت به دیپلمات‌های آمریکایی و روسی برای دستیابی به توافقاتی درباره وضعیت سوریه به تعویق انداخت اما دیداری که روزهای پیش در قدس با مشارکت روسای شورای امنیت ملی سه طرف آمریکا، روسیه و این رژیم برگزار شد مشکل تل‌آویو درباره پایان حضور ایران در سوریه را حل نکرد و از این رو رژیم صهیونیستی موج تازه‌ای از حملات را از سرگرفت.

یک سخنگوی نظامی در تل‌آویو مدعی شد که عملیات نظامی گسترده بعد از این انجام شد که مشخص شد نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه برای انجام حمله‌ای علیه اسرائیل آماده می‌شوند.

به ادعای این سخنگو، این حملات با هدف ممانعت از این عملیات انجام شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان