//
کدخبر: ۱۹۸۰۴۴ //

توافق کیم و ترامپ درباره ادامه مذاکرات خلع سلاح اتمی

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از رهبر این کشور دیدار با ترامپ را تاریخی خوانده و از توافق طرفین برای شروع دوباره مذاکرات در زمینه خلع سلاح اتمی خبر داده است.

توافق کیم و ترامپ درباره ادامه مذاکرات خلع سلاح اتمی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی درباره دیدار روز یکشنبه بین «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در منطقه غیرنظامی شده مرز دو کره نوشت:  کیم و ترامپ در گفت‌وگوهای خود توافق کردند که مذاکرات اتمی میان دو طرف مجددا آغاز شود و به نتیجه‌ای در زمینه خلع سلاح اتمی دست یابد.

براساس گزارش KCNA، کیم این دیدار را تاریخی و عجیب خوانده و گفته که روابط شخصی خوبی با ترامپ دارد و این روابط به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش داد که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا گفته مذاکرات دو طرف احتمالا اواسط ماه جولای(مرداد ماه) از سر گرفته خواهد شد.

رهبران آمریکا و کره شمالی روز یک شنبه برای سومین بار در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

ترامپ با عبور از خط مرزی کره جنوبی به کره شمالی، به اولین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل شد که وارد خاک کره شمالی شده است. این دیدار در شرایطی صورت گرفت، که دو دیدار قبلی ترامپ با رهبر کره شمالی به‌جهت زیاده‌خواهی‌های رئیس‌جمهور آمریکا بی‌نتیجه پایان یافته بود.

ترامپ پس از دست دادن با کیم و گام برداشتن دو رهبر به سمت خاک کره‌شمالی به خبرنگاران گفت: «می‌خواهم بگویم این افتخاری است که نصیب من شد. عبور از این خط افتخار بزرگی است، پیشرفت بزرگی است، دوستی بزرگی ایجاد شده است..»

ترامپ از کیم برای حضور یافتن در این ملاقات تشکر کرد و گفت: «ما از روز اولی که ملاقات کردیم از یکدیگر خوشمان آمد و این بسیار مهم است».

هنگامی که خبرنگاری از رهبر کره‌شمالی پرسید چه زمانی به آمریکا سفر می‌کند ترامپ پاسخ داد: «همین حالا از او دعوت می‌کنم.»

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز گفت: در حال حرکت به سوی پایان دادن به گذشته تاسف‌بار بین دو کره هستیم.

کیم گفت: «باور دارم دیدار ما در این محل که نمادی از تفرق و گذشته‌ای خصمانه است، به جهان نشان می‌دهد که ما زمان حالی جدید ساخته‌ایم و دیداری مثبت و روبه جلو خواهیم داشت».

وی افزود: «دوستی عالی بین من و رئیس‌جمهور ترامپ وجود دارد. فکر نمی‌کنم اگر چنین دوستی بزرگی بین ما نبود چنین روزی چنینی دیداری را می‌توانستیم ترتیب دهیم. مایل هستم از این پیوند قوی برای ساختن خبرهای خوب بیشتری که هیچکس انتظارش را ندارد استفاده کنم».

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۸۰۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان