//
کدخبر: ۱۹۶۳۰۵ //

منع‌ آمد ‌و ‌شد شبانه در پایگاه هوایی «بلد» عراق

منابع امنیتی عراق از افزایش تدابیر شدید امنیتی در پایگاه هوایی «بلد» که در آن نیروهای آمریکایی مستقر هستند، خبر دادند.

منع‌ آمد ‌و ‌شد شبانه در پایگاه هوایی «بلد» عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

تدابیر شدید امنیتی عراق همزمان با تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران در منطقه خلیج فارس افزایش پیدا کرد.

یکی از مسئولان بلندپایه نیروی هوایی ارتش عراق در این باره گفت که تدابیر امنیتی در یکی از بزرگترین پایگاه هوایی این کشور که در آن مربیان نظامی و مستشاران آمریکایی حضور دارند، افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری «اخبار الان»،‌ ژنرال «فلاح فارس» روز شنبه در این باره گفت که این اقدامات امنیتی شامل منع آمد و شد شبانه در نزدیکی پایگاه هوایی مذکور می‌شود.

وی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در داخل و خارج این پایگاه، تدابیر امنیتی جدی اتخاذ شده است و این منطقه تحت نظارت دائم قرار دارد.

فارس با بیان اینکه تمامی حرکات غیرضروری به پایین‌ترین سطح کاهش یافته است، اظهار داشت که این تصمیم در پی اصابت سه خمپاره به پایگاهی که جنگنده‌های اف-16 متعلق به عراق در آن مستقر هستند، اتخاذ شده است.

پایگاه هوایی «بلد» بزرگترین پایگاه هوایی عراق در استان صلاح الدین، روز 15 ژوئن هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفت.

این در حالی است که پس از دو روز از وقوع این حمله نیز اردوگاه التاجی در شمال بغداد که نیروهای نظامی آمریکایی در آن مستقر هستند هدف حملات موشکی قرار گرفت.

دیروز برخی منابع خبری گزارش داده بودند که نیروهای پیمانی نظامی آمریکا در پایگاه هوایی بلد عراق در حال آماده شدن برای ترک این پایگاه به دلیل «تهدیدهای امنیتی بالقوه» هستند.

این در حالی است که سرهنگ «یحیی رسول» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی نظامی عراق روز شنبه در جمع خبرنگاران، تخلیه نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی «بلد» را تکذیب کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۳۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان