//
کدخبر: ۱۹۶۲۸۸ //

رژیم‌های عربی؛ پاشنه آشیل اجرای توطئه‌های آمریکایی - صهیونیستی

کنفرانس منامه که قرار است ۳ روز دیگر با ماهیت اجرای معامله قرن برگزار شود، به بزرگترین چالش بین‌المللی و منطقه‌ای برای آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

 رژیم‌های عربی؛ پاشنه آشیل اجرای توطئه‌های آمریکایی - صهیونیستی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه خبری العهد،درحال حاضر کشورهای خاورمیانه و محافل سیاسی عربی و منطقه ای و بین المللی، چه موافق و چه مخالف، درگیر مساله کنفرانس منامه هستند که در 25 ژوئن در این شهر برگزار می شود.

راز توجه به این اتفاق از یک سو به زمان این کنفرانس و از سوی دیگر به ماهیت آن بر می گردد. علاوه بر این هویت طرف های شرکت کننده در این کنفرانس و نیزنتایج و دستاوردهای آن ، میزان احتمال یا عدم احتمال بازتاب آن و نیز تاثیر آن بر وقایع و اتفاقات در منطقه ازجمله دیگر موارد اهمیت این کنفرانس است.

از آنجایی که عنوان این کارگاه اقتصادی، معامله قرن است. این به معنای آن است که برگزاری این کنفرانس در این زمان در اصل برای ارائه این پروژه خطرناک است.

به بیان روشن ترتصمیم گیرندگان در واشنگتن و تل آویو به خوبی می دانند که که تصویب معامله رسواکننده قرن ، باید از طریق تعدادی از سرزمین های عربی و منطقه ای انجام شود و به این دلیل که پایتخت هایی که با تل آویو ارتباط دارند و سفارت های رژیم صهیونیستی را در کشور خود باز کرده اند، مانند قاهره وعمان برای میزبانی و برگزاری چنین رویدادهایی مناسب نیستند و به دلایل و شرایط مختلف طبیعی است که به دنبال سایر پایتخت ها باشد . در همین راستا به نظر می رسد که یک کشور در حاشیه خلیج فارس، مناسب ترین، بهترین و مفید ترین گزینه است.

در چند سال گذشته، مراحل عادی سازی کشورهای حاشیه خیج فارس با رژیم صهیونیستی از مرحله مخفی به مرحله علنی منتقل شده است؛ آنها به حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی نفوذ کرده و دیگرمحدود به سطح امنیتی و اطلاعاتی نیستند و از سطح پایین یا سطح متوسط به سطوح بالاتر منتقل شده اند. بسیاری از مصادیق این عادی سازی به مرزهای دورتر رفته و از مرحله خجالت و حیا و بحران گذشته است.

در اواخر ماه اکتبر سال گذشته، مری ریگیف وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی یک ماموریت ورزشی برای شرکت در مسابقات قهرمانی بین المللی جودو در ابوظبی امارات متحده عربی، اجرا کرد. پس از پیروزی یکی از بازیکنان رژیم صهیونیستی و کسب مدال طلای ، برخی از اعضای هیئت ورزشی، از سرود سرود ملی رژیم صهیونیستی را پخش کردند.

وزیر رژیم صهیونیستی از این دیدار برای گردش در امارات و دیدار با بخش ها و احزاب و شخصیت های برجسته این کشور در میان پوشش رسانه ای استفاده کرد.

در 17 آوریل سال گذشته یک هیئت خارجی از رژیم صهیونیستی برای دعوت رسمی از بحرین برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی کار آفرینی وارد این کشور شد. در این زمان رسانه های مختلف اعلام کردند که دادگاه بحرین ، دادخواستی تحت عنوان عدم صدور ویزا از سوی دولت بحرین برای اعضای هیئت رژیم صهیونیستی که توسط تعدادی از وکلای مدافع تنظیم شده بود را رد کرد.

اقدام بعدی که برای برخی غیر منتظره به نظر می رسید سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در 26 اکتبر به عمان و دیدار وی با سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان و دیگر مقامات ارشد این کشور بود.

در سوم ماه مه سال گذشته و در یک اقدام بی سابقه، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای اولین بار یک هیئت صهیونیستی در ماه ژانویه سال آینده به عربستان سفر خواهد کرد و قصد آن برقراری ارتباط با جهان اسلام است. در این زمان محمد بن عبدالکریم العیسی دبیر کل انجمن شیخ عربستان اعلام کرد که در کنفرانس هولوکوست شرکت خواهد کرد.

اگر بخواهیم دیدار های میان تل آویو و پایتخت های کشورهای حاشیه خلیج فارس را بشماریم بسیار طولانی است که مهم ترین و بارزترین و خطرناک ترین این پایتخت ها منامه است.

جای تعجب نیست که شاهد عادی سازی نظام بحرین با موجودیت رژیم صهیونیستی هستیم، تسلیم در برابر ایالات متحده آمریکا و بیشتر از آن آمادگی برای قرار دادن منامه به عنوان یکی ازدروازه هایی که می تواند راه را برای گسترش نفوذ صهیونیست ها در جهان عرب و اسلام از جمله مواردی است که به این عادی سازی کمک می کند.

خالد بن احمد، وزیر امور خارجه بحرین، در بیانیه ای که در 11 ماه مه سال گذشته منتشر شد، در مورد حملات رژیم صهیونیستی به سوریه اعلام کرد: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، تا زمانی که ایران وضع موجود در منطقه را دچار اختلال کرده است و با نیروها و موشک های خود کشورهای منطقه را دور می زند، هر کشوری در منطقه، از جمله اسرائیل، حق دفاع از خود را با نابودی منابع خطر دارد. وی همچنین تاکید کرد که بحرین حامی تاریخی رژیم صهیونیستی است.

بر کسی پوشیده نیست که نظام بحرین و در کنار آن سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس به مثابه یک پاشنه آشیل برای نیروهای آمریکایی و صهیونیستی و تثبیت منافع واشنگتن و تل آویو در منطقه و اجرای پروژه معامله قرن هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۶۲۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان