//
کدخبر: ۱۹۵۳۲۳ //

مداخله کوشنر برای ممانعت از اعدام نوجوان عربستانی

سایت میدل ایست آی انگلیس اعلام کرد که داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا شخصا برای ممانعت از اعدام نوجوان عربستانی به دست مقامات آل سعود وارد عمل شده بود.

مداخله کوشنر برای ممانعت از اعدام نوجوان عربستانی
به گزارش فرتاک نیوز،

سایت میدل ایست آی در گزارشی اعلام کرد: جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا شخصاً برای ممانعت از اعدام مرتجی عبدالله قریریص، نوجوان شیعه‌ای که در سن ۱۳ سالگی بازداشت شده و اکنون ۱۸ سال دارد وارد عمل شده و با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تماس گرفته بود. کوشنر در این تماس نسبت به موج جدید اعدام در عربستان که به وجهه ریاض در کنگره لطمه می‌زند هشدار داده بود.

میدل ایست آی نوشت که طی این مکالمه تلفنی کوشنر به محمد بن سلمان گفت که جنجال ناشی از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در واشنگتن فرو نشسته و این زمان مناسبی برای اعدام جدیدی که وجهه عربستان را مجدداً مخدوش خواهد کرد، نیست.

کوشنر در این تماس تلفنی موضوع فعالان زن بازداشتی در زندان‌های عربستان را مطرح کرد.

این سایت نوشت: این مکالمه نشان می‌دهد که کاخ سفید رسوایی را که در پی قتل خاشقجی به وجود آمده به جای تلاش برای شناسایی عاملان دفن کرده است.

اخیراً یک مقام عربستانی اعلام کرد که این کشور مرتجی قریریص را اعدام نخواهد کرد و احتمالاً ابتدای سال ۲۰۲۲ آزاد خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان