//
کدخبر: ۱۹۵۲۷۷ //

ماکرون: ایران باید صبور و مسئول باشد

رئیس‌جمهور فرانسه از ایران خواست که در قضیه برجام صبور و مسئول باشد.

ماکرون: ایران باید صبور و مسئول باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه از ایران خواست که در مورد برجام «صبور» و «مسئول» باشد.

ماکرون در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی خود در پاریس به خبرنگاران گفت: «من از تصمیمات جدیدی که ایران امروز اعلام کرد، متأسفم. اما همان‌طور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون تأکید کرده، ایران به تعهداتش ذیل برجام پایبند بوده است و ما قویاً از این کشور می‌خواهیم که صبور و مسئول باشد.»

وی با اشاره به اینکه تا 8 جولای (17 فروردین) یعنی پایان مهلت 60 روزه ایران به اتحادیه اروپا هنوز پنجره گفتگو باز است، افزود: «ایجاد هرگونه تنش نه به خود ایران کمکی می‌کند و نه به جامعه بین‌الملل. به همین دلیل ما و شرکایمان هر کاری که از دستمان ساخته باشد انجام خواهیم داد تا ایران را منصرف کنیم و راهی برای گفتگو بیابیم.»

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز دوشنبه در نشست خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک با اشاره به تصمیمات اخیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد که از زمان چهار برابر شدن ظرفیت، تولید اورانیوم 3.67 درصد افزایش یافته است. از امروز به مدت 10 روز (شش تیر) از سقف 300 کیلو اورانیوم عبور خواهیم کرد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 18 اردیبهشت طی بیانیه‌ای خطاب به طرف‌های دیگر برجام اعلام کرده است جمهوری اسلامی ایران تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را کاهش خواهد داد. تهران در همین راستا 30 اردیبهشت‌ماه اعلام کرد قصد دارد میزان تولید اورانیوم 3.67درصدی خود را به 4 برابر میزان قبلی افزایش دهد.

رئیس جمهور فرانسه پیش از این و در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته بود: فرانسه و آمریکا اهداف مشترکی را در زمینه ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای دارند، و مذاکرات بین‌المللی جدیدی باید آغاز شوند تا چنین هدفی محقق شود.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه صحبت‌های خود گفته بود که «من فکر می‌کنم ما هدف مشترکی در مورد ایران داریم». وی «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، کاهش فعالیت‌های ایران در زمینه موشک‌های بالستیک، مهار فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و استقرار صلح در منطقه» را به‌عنوان چهار اولویت مشترک فرانسه و آمریکا در مورد ایران برشمرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۲۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان