//
کدخبر: ۱۹۵۲۳۲ //

عصبانیت سعودی‌ها از مواضع مصر در قبال ایران

یک نویسنده سعودی از موضع قاهره، به این دلیل که در اتهام‌زنی به ایران در حادثه اخیر دریای عمان از حکومت سعودی دنباله‌روی نکرده، انتقاد کرد.

 عصبانیت سعودی‌ها از مواضع مصر در قبال ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از «عربی 21»، ادعاهای عربستان سعودی و شخص ولیعهد آن علیه ایران در ماجرای حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان، حتی با تردیدهایی در میان همپیمانان منطقه‌ای ریاض همراه شده و در منطقه به جز امارات طرفداری پیدا نکرده است.

در همین راستا، «خالد الدخیل» نویسنده سعودی از موضع بی‌طرفانه مصر درخصوص حادثه عمان انتقاد و این کشور را متهم به ابهام‌گویی کرده است.

الدخیل در پیامی در توییتر نوشت: موضع مصر در قبال نقش ایران چیست؟ از تابستان 2013 مصر موضعی واضح در این‌باره صادر نکرده است.

وی در این پیام توییتری خود که با واکنش‌های زیادی همراه شده است، نوشت: «مصر از ذکر نام ایران در اظهاراتش خودداری می‌کند و اظهارنظرهایی روتین، مانند "امنیت خلیج‌فارس امنیت مصر است" بیان می‌کند. منافع مصر از این اظهارات چیست؟ آیا مصر قبول می‌کند که ایران یا شبه‌نظامیان تحت حمایت آن، از طریق آن در کشورهای عربی مداخله کنند؟».

مصر که از اعضای ائتلاف چهارگانه تحریم‌کننده علیه قطر است، هیچ‌گونه روابط دیپلماتیک با ایران ندارد.

«احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر، روز پنجشنبه همزمان با وقوع حادثه حمله به دو نفت‌کش در دریای عمان، اعلام کرد که قاهره نگرانی خود را درخصوص برخی گزارش‌ها مبنی بر حمله به دو نفت‌کش در خلیج عمان را ابراز می‌کند.

پیشتر نیز روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشته است، کشورهای اروپایی به‌دلیل بی‌اعتمادی به سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ» و رویکرد ستیزه‌جویانه آمریکا علیه ایران، درخصوص نتیجه‌گیری درباره ابعاد و طرف‌های مسئول در حادثه عمان جانب احتیاط پیشه گرفته‌اند. آنها با علم به سیاست‌های مبالغه‌آمیز واشنگتن علیه ایران و سوءتعبیرهای این کشور از داده‌های اطلاعاتی از دولت ترامپ خواسته‌اند شواهد محکمه‌پسند درباره ادعاهای خود علیه ایران ارائه کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان