//
کدخبر: ۱۹۵۰۸۵ //

حمله جدید انصارالله به فرودگاه أبها و تعطیلی فعالیت آن

انصارالله از حمله مجدد صبح امروز (دوشنبه) یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه أبها (در جنوب عربستان) خبر داد و گفت، این حمله پروازها از و به فرودگاه را متوقف کرده است.

حمله جدید انصارالله به فرودگاه أبها و تعطیلی فعالیت آن
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از شبکه المسیره که سخنگوی انصارالله در یمن است، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پهپاد "قاصف K۲" فرودگاه أبها در عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف گرفت و اخباری از توقف پروازهای در فرودگاها منتشر شده است. این در حالی است که مقامات سعودی هنوز واکنشی در رد یا تایید این حمله نداشته‌اند.

این حمله، چهارمین حمله انصارالله به فرودگاه منطقه‌ای أبها در کمتر از یک هفته محسوب می‌شود به طوریکه انصارالله روز چهارشنبه حمله‌ای با موشک کروز بالدار به همین فرودگاه، روز جمعه حمله پهپادی از نوع قاصف K۲ باز هم به این فرودگاه و روز شنبه با پهپادهایی از همین نوع ایستگاه سوخت رسانی این فرودگاه را هدف گرفت، همزمان حمله‌ای مشابه به اتاق‌های کنترل فرودگاه جیزان صورت داد.

انصارالله هدف گرفتن دو فرودگاه أبها و جیزان در جنوب عربستان را در چارچوب عملیات "ویژه و گسترده" خود توصیف کرد. این در حالی است که ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی همزمان ادعا کرد، نیروی دفاع هوایی عربستان توانسته شنبه شب یک پهپاد را که حوثی‌ها شلیک کرده بودند، رهگیری کند.

از زمان اعلام سیاست جدید رهبران سیاسی انصارالله درباره تمرکز بر اصل فرودگاه در مقابل فرودگاه هیچ روزی نیست که فرودگاه‌های عربستان در جنوب هدف حملات پهپادی قرار نگیرند؛ حملاتی که فعالیت این فرودگاه‌ها را متوقف می‌کند.

انصارالله به این شیوه هدف به زانو درآوردن ائتلاف سعودی در برابر خواسته‌ عادلانه‌شان یعنی لغو محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعا را دنبال می‌کند.

ریاض از فرودگاهای غیرنظامی در جنوب عربستان برای فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند به طوریکه مرکز کنترل راداری برای کنترل پهپادهای خود در فرودگاه جیزان راه اندازی کرده تا ماموریت‌های حملات و رصد بر فراز خاک یمن را انجام دهند.

پهپاد قاصف ۲ k صد در صد ساخت صنایع نظامی یمن است و می‌تواند از دید راداراها و سامانه‌های دفاعی هوایی دشمن مخفی شده و در ارتفاع بین ۱۰ تا ۲۰ متر منفجر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۰۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان