//
کدخبر: ۱۹۵۰۸۰ //

یک شهرک در جولان اشغالی به نام «بلندی‌های ترامپ» نام‌گذاری شد

رژیم صهیونیستی یک شهرک را در بلندی‌های جولان به نام «بلندی‌های ترامپ» نام‌گذاری کرد تا از رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر این منطقه تقدیر کند.

یک شهرک در جولان اشغالی به نام «بلندی‌های ترامپ» نام‌گذاری شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در توئیتی از این اقدام رژیم صهیونیستی تشکر کرده است.

رژیم صهیونیستی به همین مناسبت نشست ویژه‌ای در این شهرک برگزار کرد.

دونالد ترامپ در آستانه انتخابات پارلمانی دو ماه پیش رژیم صهیونیستی، حاکمیت این رژیم بر جولان را به رسمیت شناخت؛ امری که اسرائیل آن را «یک اقدام تاریخی» نامید اما سوریه آن را نکوهش و اتحادیه اروپا آن را رد کرد.

اشغال جولان از سوی اسرائیل، قطعنامه ۴۹۷ سازمان ملل را در پی داشت که این اقدام را محکوم کرده و آن را «بدون اعتبار، تهی، و فاقد پیامدهای قانونی از نظر بین‌المللی» توصیف کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آئین نام‌گذاری «بلندی‌های ترامپ» مدعی شد: بلندی‌های جولان از همان آغاز اسرائیلی بود، اسرائیلی نیز خواهد ماند و بخش جدایی‌ناپذیری از ما است!

«بلندی‌های ترامپ» نامی است که بر یکی از شهرک‌های موجود در بلندی‌های جولان نهاده شده اما قرار است با بودجه‌های دولتی و بخش خصوصی، این منطقه گسترش یابد و طرح‌های متعدد اقتصادی برای مبدل کردن این شهرک به یک شهر در آن اجرا شود.

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی نیز در این مراسم حضور داشت.

به گزارش شبکه «کان» اسرائیل، سفیر آمریکا با بیان قدردانی رئیس‌جمهوری آمریکا از رژیم صهیونیستی، افزود که در موارد معدودی در جهان جایی به نام رؤسای جمهوری آمریکا نام‌گذاری شده از جمله دهکده «ترومن» که به یاد هری ترومن، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، در سال ۱۹۴۵ نام‌گذاری شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۰۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان