//
کدخبر: ۱۹۳۰۰۶ //

اعتراض علیه ترامپ به ایرلند کشیده شد

صدها تن از مخالفان سفر رییس‌ جمهوری آمریکا به ایرلند، به دعوت نهادهای حقوق بشری و ضد جنگ در دوبلین دست به تظاهرات زدند.

اعتراض علیه ترامپ به ایرلند کشیده شد

معترضان در این حرکت اعتراضی، شعارهایی را علیه «دونالد ترامپ» و سیاست‌هایش سر داده و خواستار خروج سریع او از خاک ایرلند شدند. آن‌ها همچنین دست نوشته‌هایی مبنی بر «از ترامپ استقبال نمی‌کنیم» به همراه خود دارند.

در این تظاهرات بادکنک غول‌پیکر تمسخرآمیز ترامپ، که حالا به نماد اعتراض علیه او تبدیل‌شده هم به پرواز درآمد.

این بادکنک شش متری که رئیس جمهوری آمریکا را به‌صورت یک بچه غرغرو با پوشک نشان می‌دهد سال گذشته در جریان اولین سفر ترامپ به انگلیس به پرواز درآمد. بادکنک یادشده که به نام بچه ترامپ لقب گرفته، سه‌شنبه گذشته هم در تظاهرات گسترده‌ای که در لندن علیه رییس جمهوری آمریکا برگزار شد، به پرواز درآمد.

پلیس ایرلند اعلام کرد که در تظاهرات دوبلین، نزدیک به ۲ هزار معترض شرکت کردند.

ترامپ پس از پایان سفر سه روزه‌اش به انگلیس، عصر چهارشنبه راهی ایرلند و در مجموعه تفریحی دونبگ که متعلق به اوست مستقر شد. او دیروز برای شرکت در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد عملیات نرماندی جنگ جهانی دوم به فرانسه سفر کرد، اما دوباره به ایرلند بازگشت.

پلیس تا شعاع ۳ کیلومتری این تفریحگاه، فنس‌هایی را برای محافظت از رییس جمهوری آمریکا برپا کرده است. هم‌زمان یک هزار و ۵۰۰ پلیس ایرلندی درگیر عملیات تامین امنیت ترامپ هستند.

بیشتر نمایندگان مجلس ایرلند با سفر ترامپ به این کشور مخالف بودند. «ریچارد بوید بارِت» نماینده مجلس ایرلند از حزب منافع عمومی که در تظاهرات روز قدس شرکت کرده بود، گفت: دلایل زیادی وجود دارد که علیه ترامپ تظاهرات شود. او دارد کره زمین را نابود می‌کند و همچنین محیط زیست را از بین می‌برد. او از رنگین‌پوستان تنفر دارد، از همسایه‌های مکزیکی خود و همچنین از زنان و کودکان تنفر دارد.

وی افزود: او تنها کسانی را دوست دارد که با ساخت بمب و گلوله ثروت‌اندوزی می‌کنند و به دنبال جنگ‌افروزی هستند. بزرگ‌ترین گناه او حمایت از جنایات و اعمال زشت رژیم صهیونیستی و ظلم و ستم و فشار علیه حقوق اساسی و اولیه انسانی فلسطینی‌هاست.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۰۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان