//
کدخبر: ۱۹۲۳۰۴ //

ابهام در مورد پروژه ساختمان سازی ترامپ در اروگوئه

دونالد ترامپ برای فرار از پرداخت مالیات پروژه های شرکت ساختمان سازی خود را به دیگر کشور ها و خارج از خاک ایالات متحده آمریکا منتقل کرده است، اما ظاهرا در این کشورها نیز ترامپ با اتهام پولشویی و فرار مالیاتی رویرو است.

ابهام در مورد پروژه ساختمان سازی ترامپ در اروگوئه
به گزارش فرتاک نیوز،

شرکت ساختمان سازی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امید زیادی برای توسعه آپارتمان های خود در اروگوئه دارد، اما این پروژه مدت زیادی است به تاخیر افتاده و این مکان به یکی مشکلات عمیق سازمان ترامپ تبدیل شده است.

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که اریک پسر ترامپ در ماه ژانویه به «پونتا دل استه»، یک شهر ساحلی اروگوئه، ناحیه ای در ساحل اقیانوس اطلس جنوبی سفر کرد. برجی با زمین تنیس و چندین استخر شنا که در کنار یک کوه ساخته شده است، اریک ترامپ به خبرنگاران گفت که این برج باورنکردنی است ما بهترین ساختمان را نه تنها در پونتا دل استه، بلکه در تمامی آمریکای جنوبی می سازیم.

اما این استوانه بلند به آخرین دردسر برای مجموعه کمپانی املاک شرکت های ترامپ تبدیل شده است. شرکت ترامپ دارای یک کمپانی املاک و مستغلات در آرژانتین است که به محلی برای پولشویی و فرار از مالیات تبدیل شده است.

در صورتی که همه چیز خوب پیش رود برج ترامپ در اروگوئه در سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد، اما افرادی که در این پروژه شرکت دارند می گویند هنوز در مورد زمان تکمیل این پروژه مطمئن نیستند.

کار ساخت و ساز این برج به سختی پیش می رود چرا که کمتر از یک چهارم کارگرانی که لازم است در این پروژه مشغول به کار هستند، بسیاری از کسانی که این واحد ها را پیش خرید کرده اند اکنون به دنبال فروش واحد های خود هستند و این اتفاق قیمت این واحد ها را کاهش داده است.

ریچارد سامپالو، مدیر اتحادیه ای که نماینده خدمه ساخت و ساز است، می گوید این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۰ پایان نخواهد یافت و ممکن است چهار سال دیگر طول بکشد.

مشکلات موجود در اروگوئه یکی از چالش های بزرگی است که رئیس جمهور آمریکا درگیر آن است، او پروژه های سرمایه گذاری خود را عموماً در خارج از ایالات متحده انجام داده در ماه فوریه شرکت ترامپ اعلام کرد که پروژه های هتل های جدید در ایالات متحده را متوقف خواهد کرد این شرکت پروژه های بلند مدت خود را به کشور هایی چون اوروگوئه، اندونزی و امارات متحده عربی منتقل کرده است.

برخی از افرادی که برای خرید آپارتمان ها در اروگوئه موافقت کرده اند با مشکلات قانونی از جمله ادعای فرار از مالیات در کشورهای خود روبرو هستند، طبق اسناد املاک و مستغلات بررسی شده توسط نیویورک تایمز، خریداران شامل حداقل ۲۱ شرکت ناشناس در حوزه کشور هایی مانند پاناما و بلیز هستند.

سایر اقدامات کمپانی ترامپ در مکان های مختلف نیز وضعیتی مشابه دارند، پروه هتل و آپارتمان در کالیفرنیا، مکزیک نیز درگیر پرونده های قضایی است.

برج دیگری در باکو، آذربایجان، پس از تأخیر در ساخت و پرداخت هزینه ها، هنوز باز نشده است و حداقل هفت طرح دیگر در شش کشور دیگر نیز اعلام نشده است.

نمایندگان شرکت ترامپ و شرکای محلی آن، که گروه توسعه بوینس آیرس را تشکیل می دهند، از نظر اظهار نظر در این مورد خودداری می کنند.

این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ به پولشویی و فرار از مالیات متهم می شود. نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا معمولاً در دوران انتخابات اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر می‌کنند. ترامپ در دوران انتخابات و پس از آن حاضر به انتشار این اسناد نشده است، تاجایی که دمکرات‌ها به اداره مالیات مراجعه کردند و رسمأ خواستار مشاهده اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ در چند سال اخیر شدند.

دونالد ترامپ در توجیه امتناع خود از انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی خود گفته است که این اظهارنامه‌ها بسیار پیچیده هستند و مردم از آنها سر در نمی‌آوردند.

از سوی دیگر تحقیقات زیادی درباره ارتباطات مالی ترامپ با دویچه بانک، بزرگترین موسسه مالی آلمان انجام شده و یافته‌های این تحقیق به کنگره آمریکا نیز رسیده است. ظاهراً دویچه بانک ظرف ۱۸ سال و تا زمانی که ترامپ رئیس جمهور شد، به شرکت برج‌سازی خانوادگی او در نیویورک، حدود دو میلیارد دلار وام پرداخت کرده است و این در حالی بود که شرکت ترامپ به خاطر بدحسابی و نداشتن ضامن، نزد بانکهای آمریکایی معتبر نبود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۲۳۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان