//
کدخبر: ۱۸۹۲۴۸ //

وزیر اقتصاد فرانسه: اروپا به خاطر ایران سخت تحت فشار است

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه روز سه شنبه تاکید کرد، آمریکا برای آنکه مانع تجارت اروپا با ایران شود، اروپایی ها را سخت تحت فشار قرار داده است.

وزیر اقتصاد فرانسه: اروپا به خاطر ایران سخت تحت فشار است
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس،'برونو لومر' گفت: اروپا به خاطر ایران سخت تحت فشار است. 
وی با بیان این موضوع که ماه گذشته دیداری حضوری با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا داشته است، گفت: فشارهای آمریکا بر مسئولان سیاسی، اداری و همه کسانی که در پروژه اینستکس فعالیت می کنند بسیار زیاد است. ما از دو طرف تحت فشار هستیم. نخست از طرف آمریکایی ها که می خواهند اساسا چنین پروژه ای موفق نشود و دوم از جانب ایرانی ها که دائما تهدید به خروج از توافق هسته ای برجام می کنند و این کار می تواند سطح مبادلات تجاری را بیش از این کاهش دهد. 
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه خاطرنشان کرد: اینستکس نه به خاطر ایران، بلکه برای حاکمیت و استقلال کل اروپا راه اندازی شده و لازم است. ما می خواهیم در روابط تجاری خود با دنیا مختار و مستقل باشیم و بدون هیچ اربابی آزادانه تصمیم بگیریم که با چه کشورهایی تجارت کنیم یا نکنیم. 
لومر خاطرنشان کرد: آمریکا با تقویت اتحادیه اروپا دشمنی دارد و سعی می‌کند که میان کشورهای اروپایی اختلاف و تفرقه بیندازد و به ویژه فرانسه را علیه آلمان، و آلمان را علیه فرانسه تحریک کند.
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه پیش تر نیز در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال 2015، تاکید کرده بود اینکه واشنگتن بخواهد ژاندارم اقتصادی جهان باشد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۲۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان