//
کدخبر: ۱۸۸۰۳۱ //

مسکو تایید کرد؛ دو تبعه روس در حمله سعودی‌ها به یمن زخمی شدند

سفیر روسیه در یمن تایید کرده است که در جریان حمله اخیر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن، دو تبعه روس زخمی شده‌اند.

مسکو تایید کرد؛ دو تبعه روس در حمله سعودی‌ها به یمن زخمی شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

«ولادیمیر دِدوشکین» سفیر روسیه در یمن روز پنج‌شنبه تایید کرد که دو تبعه روس بر اثر حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به شهر «صنعا» پایتخت یمن زخمی شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، ددوشکین گفته است: «روز ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) شبکه تلویزیونی یمنی "المسیره" گزارش داد که دو شهروند روس در نتیجه یک حمله بزرگ هوایی به بخش مرکزی صنعا، زخمی شده‌اند. دفتر سفیر روسیه در یمن، که موقتا در ریاض واقع شده، این گزارش‌ها را بررسی کرده است.»

وی افزود: «ما دریافته‌ایم که یک شهروند روس و دخترش، جراحت سطحی برداشته‌اند، که عمدتا بریدگی ناشی از خرده‌های شیشه است. در نتیجه این حمله موشکی، خانه آن‌ها به طور کامل تخریب شده است.»

به گفته این دیپلمات روس، دو تبعه زخمی روسیه به بیمارستان منتقل شده‌اند و در حال حاضر خطری جان آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

شبکه المسیره صبح امروز گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی در شش حمله، چندین نقطه در شهرستان‌های استان صنعا را هدف قرار داده‌اند. بر اثر این حملات دستکم شش نفر از جمله چهار کودک کشته و ۵۲ نفر نیز زخمی شده‌اند.

عربستان سعودی از بهار سال ۲۰۱۴، به بهانه حمایت از «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، به طور مستمر در حال بمباران مناطق مختلف یمن است، با این وجود کشورهای غربی همچنان به حمایت از این کشور و فروش سلاح به ریاض ادامه می‌دهند. آمار دقیقی از میزان کشته‌های مستقیم و غیرمستقیم این حملات وجود ندارد، اما روزنامه «واشنگتن‌پست» ۶ ماه پیش با استناد به آمارهای مربوط به مراکز درمانی تعداد حداقلی کشته‌ها را بیش از ۵۰۰۰۰ نفر تخمین زد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۰۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان