//
کدخبر: ۱۸۷۹۴۹ //

چین: محدود کردن هوا‎وی امنیت آمریکا را افزایش نمی دهد

شرکت هوآ‎وی غول تکنولوژی مخابراتی چین روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد محدود کردن این شرکت از سوی آمریکا، باعث افزایش امنیت و قدرت واشنگتن نخواهد شد و تنها موجب عقب ماندگی آمریکا از کشورهای دیگر در ایجاد شبکه 5 جی می‎‌شود.

 چین: محدود کردن هوا‎وی امنیت آمریکا را افزایش نمی دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

شرکت هوآ‎وی در بیانیه ای خود آورده است: محدود کردن هوآ‎وی از سوی آمریکا در نهایت به منافع موسسات و مصرف کنندگان آمریکا آسیب می‎رساند محدودیت ناعادلانه تجاوز به حقوق هوآ‎وی است و موجب پیگرد قضایی خواهد شد.

دولت آمریکا روز چهارشنبه 25 اردیبهشت (15 مه) حکمی مبنی بر محدود کردن تجارت با برخی شرکت ها از جمله هوآ‎وی صادر کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز همان روز با امضای حکمی تحت عنوان «تضمین امنیت اطلاعات و فناوری اطلاع رسانی و زنجیره عرضه خدمات»، وضعیت اضطراری ملی را در آمریکا اعلام کرد بر اساس این حکم، داد و ستد در زمینه اطلاعاتی و اطلاع رسانی که احتمال تهدید امنیت کشور را به دنبال داشته باشد ممنوع است.

اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت هوآ‎وی و شرکت های وابسته به آن در این فهرست قرار دارند.

بر اساس این بیانیه، موسسات یا شخصیت هایی که در این فهرست هستند برای خریداری و یا دستیابی به فناوری‎های آمریکایی از طریق روش های دیگر باید مجوز مربوطه را به دست بیاورند با این حال اگر آمریکا فروش فناوری یا انتقال فناوری را به ضرر امنیت ملی و یا منافع سیاسی خود بداند، از صدور مجوز خودداری خواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۹۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان