//
کدخبر: ۱۸۶۲۵۶ //

۷ کشته در حمله عناصر کُرد تحت حمایت آمریکا به سوری ها

حمله مسلحانه شبه نظامیان کرد تحت حمایت آمریکا علیه معترضان سوری در استان دیر الزور دست کم هفت کشته برجای گذاشت.

۷ کشته در حمله عناصر کُرد تحت حمایت آمریکا به سوری ها
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سانا، ساکنان شهرک «الشحیل» در استان دیر الزور علیه اقدامات شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که بیشتر عناصر آن کُرد هستند و تحت حمایت آمریکا قرار دارند تظاهرات برگزار کردند.

در جریان حمله عناصر کرد به معترضان دست کم هفت غیر نظامی جان خود را از دست دادند و همین اقدام، سبب تشدید شعله‌ور شدن اعتراضات علیه شبه نظامیان کرد شد.

منابع محلی اعلام کردند که یک گروه از شبه‌نظامیان قسد محله «الکتف» واقع در شهرک «الشحیل» در استان دیرالزور را دو ساعت محاصره کردند.

همزمان با این اقدام کُردها، بالگردهای آمریکایی در فاصله پایین پرواز کردند و سپس همزمان با حملات هوایی، نیروهای قسد به سمت ساکنان این محله تیراندازی کردند.

این منابع به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند که در جریان حملات آمریکاییها و عناصر قسد، شش غیر نظامی کشته و دستکم چهار غیر نظامی دیگر زخمی شدند.

پس از کشته و زخمی شدن این افراد، شبه‌نظامیان کُرد شماری از ساکنان الشحیل را نیز بازداشت کردند. خبرنگار سانا هم خبر داد که یک غیر نظامی دیگر نیز به ضرب گلوله عناصر قسد کشته شد.

ساکنان مناطق زیادی از دیرالزور از دو هفته پیش تا کنون، به طور پیوسته، علیه شبه‌نظامیان کُرد و نیروهای آمریکایی حاضر در این مناطق دست به تظاهرات می‌زنند و خواستار اخراج آنان هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان