//
کدخبر: ۱۸۵۵۳۵ //

آمریکا برای دور تازه تحریم‌ها علیه روسیه و کوبا آماده می‌شود

آمریکا دور تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه کوبا و روسیه به دلیل حمایت‌شان از رئیس جمهوری ونزوئلا آماده می‌کند.

آمریکا برای دور تازه تحریم‌ها علیه روسیه و کوبا آماده می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که آمریکا در حال آماده کردن دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه روسیه و کوبا به دلیل حمایت ادامه‌دار این دو کشور از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا است.

وبسایت خبری "واشینگتن فری بی کن" به نقل از الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا گزارش کرد، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بررسی‌های خود را درباره گزینه نظامی ادامه می‌دهد و هم‌اکنون در حال کار روی بسته‌های جدید تحریمی علیه هاوانا و مسکو به خاطر "اقدامات بی‌ثبات‌کننده" آن‌ها در ونزوئلاست.

در این گزارش آمده است، در حالی که بحران سیاسی و انسانی در این کشور آمریکای جنوبی وخیم‌تر می‌شود، مقامات ارشد آمریکایی به طور مداوم با خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در تماس هستند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در روز ۳۰ آوریل وزارت خزانه‌داری آمریکا اظهار کرد، نهادها و موسسات ونزوئلا باید از گوآیدو حمایت کنند تا تحریم‌هایی که عیله آن‌ها اعمال شده، برداشته شوند.

به دنبال اعلام ریاست جمهوری خودخوانده از سوی خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، این کشور آمریکای جنوبی درگیر بحران سیاسی شده است. هفته گذشته گوآیدو در ادامه اقداماتی که هدف برکناری نیکولاس مادورو را دنبال می‌کنند، هواداران خود و نیروهای نظامی ارتش ونزوئلا را به خیابان‌ها فراخواند. مادورو تاکید دارد که فرماندهان نظامی تمام مناطق کشور به او ابراز وفاداری کرده‌اند.

در حالی که کاراکاس اقدام گوآیدو را کودتایی نافرجام توصیف کرده، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرده است که تمام گزینه‌ها درباره ونزوئلا روی میز هستند و واشنگتن امیدوار است شاهد انتقال صلح‌آمیز قدرت در ونزوئلا باشد.

روسیه، چین و شماری دیگر از کشورها همچنان مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۵۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان