//
کدخبر: ۱۸۵۱۹۸ //

تحرک جدید شاخه داعش در نیجریه و کشتن ۱۰ نظامی

گروه تروریستی «ولایت غرب آفریقا» وابسته به داعش از حمله علیه چند پادگان در شمال شرقی نیجریه و کشتن چند پرسنل نظامی خبر داد.

تحرک جدید شاخه داعش در نیجریه و کشتن 10 نظامی
به گزارش فرتاک نیوز،

 یکی از شاخه‌های داعش در نیجریه از حمله به پادگان‌ها و نظامیان این کشور در شمال شرقی نیجریه و کشتن 10 تن ازنیروهای نیجریه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» گروه «ولایت غرب آفریقا» (ایسواپ) از شاخه‌های داعش نیجریه در بیانیه‌ای که از خبرگزاری خود (AMAQ) پخش شد، به انجام  این عملیات در روز جمعه در شهرستان «ماگومری» واقع در ایالت «بورنو» اشاره کرد.

این گروه با انتشار تصاویری از این حمله و پادگان‌های سوخته و اجساد مردگان مدعی شد کشته شدگان نیروهای نظامی بودند. چندین منبع در نیجریه از جمله یک مقام نظامی با تایید این ادعا گفتند که جنگجویان با هجوم به این شهرستان، به پرسنل نظامی و مغازه‌های محلی حمله کردند.

بعد از درخواست ارتش نیجریه از نیروی هوایی جهت اجرای عملیات پشتیبانی و تقویت از یک گردان در  «گوبیو» واقع در یکی از شهرستان‌های اطراف، مهاجمان پا به فرار گذاشتند.

 ولایت غرب آفریقا فروردین ماه سال جاری نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در یک هفته 69 نظامی نیجریه‌ای را کشته است.

گروه تروریستی ولایت غرب آفریقا که ماه‌های اخیر حملاتی را در نیجریه انجام داده، سال 2016 از «بوکوحرام» دیگر شاخه تروریستی وابسته به داعش جدا شد. بوکوحرام  طی 6 دهه جنگ در شمال شرقی نیجریه، حدود 30 هزار نفر را کشت و بیش از 2 میلیون نفر دیگر را آواره ساخت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان