//
کدخبر: ۱۸۴۵۳۵ //

لاوروف و پمپئو با محوریت ونزوئلا دیدار می کنند

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه از امکان دیدار وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در فنلاند در حالی خبر داد که مسکو و واشنگتن به شدت بر سر ونزوئلا به اختلاف خورده اند.

لاوروف و پمپئو با محوریت ونزوئلا دیدار می کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

تاس روز پنجشنبه به نقل از یک مقام اداره اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه روسیه و بدون ذکر نام نوشت: احتمال دیدار سرگئی لاوروف و مایک پمپئو وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا در فنلاند بعید نیست.
وزیران خارجه روسیه و آمریکا در نشست وزرای اجلاس قطب شمال که روزهای دوشنبه و سه شنبه در فنلاند برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.
رسانه های روسی امروز به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز از احتمال دیدار لاوروف و پمپئو در فنلاند خبر دادند و نوشتند که یکی از موضوعات دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا مساله ونزوئلا خواهد بود.
گفتنی است، دیروز وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا تلفنی درباره ونزوئلا گفت وگو کردند و ساعاتی بعد هر دو کشور مدعی شدند که به طرف مقابل برای اقدامات خود در ونزوئلا هشدار داده شده است.
روسیه معتقد است که آمریکا با مداخله در امور داخلی ونزوئلا عملا منشور سازمان ملل متحد مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشورها را زیر پا می گذارد و بر خلاف قوانین بین المللی به دنبال حمله نظامی به ونزوئلا است.
در طرف مقابل آمریکا قرار دارد که از کودتای مخالفان علیه دولت قانونی در کاراکاس حمایت می کند و خواستار کنار رفتن نیکلاس مادورو از قدرت است.
خوائن گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا هم روز سه شنبه با اعلام حمایت ارتش از خود، از طرفدارانش خواست علیه دولت مادورو دست به شورش بزنند.
همین مساله باعث شد که خیابان های کاراکاس و چند شهر دیگر ونزوئلا در چند روز گذشته به صحنه درگیری های شدید تبدیل شود.
نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا نیز دیروز اعلام کرد که کودتای گوایدو شکست خورده است و ارتش همچنان از او حمایت می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۵۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان