//
کدخبر: ۱۸۴۳۵۶ //

دستوری درباره آماده شدن برای جنگ در ونزوئلا دریافت نکردیم

به نظر می‌رسد وزارت دفاع آمریکا در صدد کاستن اهمیت وجود هرگونه طرح مداخله نظامی مستقیم در ونزوئلا برای ساقط کردن نیکولاس مادورو برآمده است.

دستوری درباره آماده شدن برای جنگ در ونزوئلا دریافت نکردیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روسیا الیوم، در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه ارتش آمریکا دستوراتی در زمینه آمادگی برای درگیری نظامی دریافت کرده کاترین ویلبارگر دستیار معاون وزیر دفاع در امور امنیت بین‌الملل گفت: ما همچنان راهکارهای ممکن را بررسی می‌کنیم و برای وضعیت فوق‌العاده برنامه‌ریزی انجام می‌دهیم اما در مور عملیات نظامی چنین دستوری را دریافت نکرده‌ایم.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه به کنگره اطلاع داد دستوری مبنی بر آمادگی جهت جنگ دریافت نکرده و از دیپلماسی حمایت می‌کند.

آدمیرال کریگ فولر، فرمانده فرماندهی جنوبی آمریکا که بر نیروهای آمریکایی در منطقه آمریکای لاتین نظارت دارد نیز گفت: برنامه‌ریزی در زمان گذشته شامل آمادگی‌ها برای عملیات غیرنظامی احتمالی جهت خارج کردن افراد و حمایت از کمک‌های انسانی آمریکا بود و تمرکز ما اساسا روی ایجاد مشارکت‌ها در منطقه است.

فولر درباره اینکه آیا ارتش آمریکا در تلاش برای براندازی دولت مادورو نقش خواهد داشت یا نه تاکید کرد: فرماندهی ما صریح حرف می‌زند و باید گذار دیپلماتیک انجام بگیرد.

وی افزود: به شکل کلی از تلاش‌های دیپلماتیک حمایت می‌کنیم و آماده حمایت از تلاش‌ها در این زمینه هستیم.

این در حالی است که پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا سفر خود به کشورهای اروپایی را در پی تلاش برای کودتا در ونزوئلا لغو کرد.

اریک پاهون، سخنگوی پنتاگون در این زمینه به خبرنگار آناتولی گفت: سرپرست وزارت دفاع برای هماهنگی موثرتر در موضوع ونزوئلا و همکاری با شورای امنیت ملی، وزارت خارجه و وزارت کشور در واشنگتن خواهد ماند.

این اظهارات چند ساعت بعد از اعلام مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه کشورش آماده عملیات نظامی برای پایان دادن به وضعیت متشنج ونزوئلاست، مطرح شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۴۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان