//
کدخبر: ۱۸۳۵۱۵ //

الفرات: ایران سخنان وزیر خارجه بحرین علیه عراق را محکوم کرد

یک رسانه عراقی گزارش داد که سخنگوی وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای به توهین وزیر خارجه بحرین به سید مقتدی الصدر و ایراد اتهاماتی علیه ایران، واکنش نشان داده است.

الفرات: ایران سخنان وزیر خارجه بحرین علیه عراق را محکوم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 در پی توهین «خالد بن احمد» وزیر خارجه بحرین به «مقتدی صدر» و بیان اتهاماتی علیه تهران، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران، سخنان وی را نقض حاکمیت و استقلال عراق خواند.

به نوشته الفرات نیوز، در بیانیه وزارت خارجه ایران که الفرات می‌گوید نسخه‌ای از آن را مشاهده کرده، آمده است که «سخنان توهین‌آمیز و خلاف عرف دیپلماتیک وزیر خارجه بحرین نقض حاکمیت و استقلال عراق و هتک حرمت شخصیت‌های دینی و سیاسی این کشور است و نشان می‌دهد که وی درکی از شرایط و اوضاع عراق ندارد.»

او تأکید کرد که سخنان اشتباه و خلاف عرف دیپلماتیک وزیر خارجه بحرین و بیان  اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران به عادت وی تبدیل شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایران سیاست حمایت از حاکمیت و استقلال عراق را در پیش گرفته و از دیگران نیز می‌خواهد به نقش و جایگاه رهبران و شخصیت‌های دینی و سیاسی عراق احترام بگذارند.» 

وزارت خارجه ایران همچنین تأکید کرد که روابط میان ایران و عراق بر مبنای منافع استراتژیک و مشترک میان دو ملت و رعایت احترام متقابل بنا نهاده شده است و وزیر خارجه بحرین یا هر شخص دیگری حق ندارد با سخنان بیهوده خود، این روابط را تحت تأثیر قرار دهد.

در پی توهین وزیر خارجه بحرین به «مقتدی الصدر» و  «احمق سلطه‌جو»  خواندن وی، موجی از اعتراضات علیه رژیم بحرین، عراق را فراگرفته و امروز نیز معترضان در مقابل سفارت منامه در بغداد و کنسولگری بحرین در نجف اشرف تجمع کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۵۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان