//
کدخبر: ۱۸۳۳۲۹ //

رای دهندگان مردد انتخابات سراسری اسپانیا را سرنوشت سازکرده ا‌ند

شمار قابل توجه اسپانیایی هایی که هنوز تصمیم نگرفته اند در انتخابات زودهنگام امروز یکشنبه به چه حزبی رای خواهند داد، انتخابات را برای آینده این کشور سرنوشت ساز کرده ا‌ست.

 رای دهندگان مردد انتخابات سراسری اسپانیا را سرنوشت سازکرده ا‌ند
به گزارش فرتاک نیوز،

 امروز یکشنبه 36 میلیون و 893 هزار و 976 نفر واجد شرایط به پای صندوق های رای فراخوانده شده ا‌ند تا در مورد تشکیل 350 کرسی مجلس نمایندگان و 266 کرسی مجلس سنا در اسپانیا تصمیم بگیرند.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا 15 فوریه (26 بهمن) و پس از 10 ماه حکومت فراخوان انتخابات زودهنگام سراسری داد و گفت که 'این انتخابات را برای تشکیل مجلسین جدید در روز 28 آوریل (8 اردیبهشت) و ارائه یک افق به اسپانیایی ها برگزار می‌ کند زیرا اسپانیا نیاز به پیشرفت دارد نه عقب گرد'.

از روز دوشنبه 9 اردیبهشت ، دور جدیدی آغاز خواهد شد که باید رنگ و تشکیل دولت مرکزی جدید که احتمالا از ائتلاف اجتناب ناپذیر چند حزب انتخاب خواهد شد را مشحص خواهد کرد.

بدون شک این انتخابات به دلیل شمار بالایی از افراد مردد که براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات جامعه شناسی‌ اسپانیا به 41 درصد می‌ رسند سرنوشت ساز می‌ باشد.

در این رابطه ، ظهور حزب راستگرای افراطی 'ووکس' که سعی‌ دارد رای افراد مردد را جذب کند ، به یک نگرانی‌ بزرگ‌ برای احزاب چپگرا تبدیل شده است.

نظرسنجی ها حاکی از آن است که پدرو سانچز از حزب سوسیالیست برنده انتخابات خواهد بود که بسته به اکثریتی که نتایج انتخابات به سانچز ارائه دهند، می‌ تواند با حزب چپگرای 'پودموس' و استقلال طلبان کاتالونیا و باسک یا با حزب راستگرای میانه 'شهروندان' ائتلاف کند.

البته گزینه ائتلاف با حزب شهروندان ، کم احتمال ترین گزینه می‌ باشد زیرا «آلبرت ریورا» رهبر حزب شهروندان عهد بسته که با سانچز و حزب سوسیالیست ائتلاف نکند.

در دو مناظره تلویزیونی که دوشنبه و سه شنبه شب گذشته بین روسای چهار حزب اصلی اسپانیا (پدرو سانچز، پابلو کاسادو رهبر حزب مردمی ، آلبرت ریورا و پابلو ایگلسیاس رهبر حزب پودموس ) برگزار شد ، همانطور که انتظار می رفت رهبران دو حزب راست گرای مردمی و شهروندان به شدت علیه پدرو سانچز موضع گیری نمودند.

این دو حزب اتهاماتی همچون تاخیر نخست وزیر در پذیرش دو مناظره، امتیازات وی به جدایی طلبان کاتالونیا، نزدیک شدن به جدایی طلبان باسک، کاهش سرعت اشتغال زایی در کشور، تسلیم شدن در برابر مطالبات پودموس و غیره را علیه سانچز مطرح کردند که البته نخست وزیر هم به دور از فضای جنجالی مواضع این دو، پاسخ آنها را داد.

سانچز تاکید کرد در مساله کاتالونیا فقط به دنبال حل و فصل ریشه ای معضل این ایالت است و استقلال آن یا برگزاری همه پرسی استقلال طلبی، جایی در برنامه های وی ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۳۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان