//
کدخبر: ۱۸۲۸۲۳ //

کیم برای عاری سازی هسته‌ای کره تضمین‌های خاص می‌خواهد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پایان نشست با رهبر کره شمالی براهمیت مذاکره با آمریکا- کره شمالی تاکید کرد اما گفت که این به نظر کیم جونگ اون بستگی دارد که بخواهد این مذاکرات را ادامه دهد یا نه.

کیم برای عاری سازی هسته‌ای کره تضمین‌های خاص می‌خواهد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که اطمینان ندارد فرمت مذاکرات شش جانبه خلع سلاح هسته‌ای از سر گرفته شود اما به این نتیجه رسیدم که اگر لازم باشد تضمین‌هایی به یکی از طرفین- دراین مورد به کره شمالی - داده شود لازم است این تضمین‌ها بین‌المللی باشد. بعید است توافق میان دو کشور کافی باشد. کره شمالی نیازمند ضمانت‌هایی برای حفظ امنیت و حاکمیت این کشور است. برای خلع سلاح هسته‌ای باید اول اقدامات اعتمادسازی انجام شود و این امر تنها با پایبندی به قوانین بین‌المللی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: منافع روسیه و آمریکا در مورد کره شمالی یکسان است و ما نمی‌خواهیم استفاده از تسلیحات هسته‌ای گسترش یابد. کیم خواهان عاری سازی کره از تسلیحات اتمی است اما پیش از آن تضمین‌های خاصی می‌خواهد.

پوتین گفت که اون شخصا درخواست کرده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان مذاکرات ما قرار گیرد.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: اگر هر کدام ازطرفین کره شمالی- منظورم اول از همه آمریکا است، تمایل خود را برای مذاکرات سازنده نشان دهند طرف مقابل چاره‌ای جز مذاکره ندارد. به همین دلیل فکر می‌کنم راه دیگری نیست و بهتر است از رهبر کره شمالی پرسیده شود با چیز موافق است و با چه چیز مخالف.

وی ضمن ابراز رضایت کامل از گفتگوها گفت: درباره تحریم‌ها، موضع آمریکا و خلع سلاح هسته‌ای روابط دوجانبه و سازمان ملل ، روابط با آمریکا و موضوع اصلی یعنی عاری سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای بطور مفصل با رهبر کره شمالی گفتگو کرده است.

وی افزود: کیم جونگ اون مردی آرام و باز است و درباره همه مسائل با صراحت صحبت می‌کند. همین باعث شد درباره تمامی مسائل در دستور کار، مذاکرات خوب و راحتی داشته باشیم.

پوتین گفت: او برای گفتگو فرد جالبی است و صحبت‌های پرمعنی زیادی برای گفتن دارد. اولویت اصلی کیم حفاظت از منافع ملی کشورش و تضمین امنیت است.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین تاکید کرد که پروژه‌های مشترک با کره شمالی به ایجاد فضای اعتماد دوجانبه کمک بزرگی خواهد کرد و اجرای این پروژه‌ها هر چه زودتر آغاز شود بهتر خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۲۸۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان