//
کدخبر: ۱۸۱۸۲۱ //

تعرض گسترده صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در اولین روز عید "پسح"

در اولین روز از عید یهودی "پسح" (فطیر) ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به قبله نخست مسلمانان تعرض کردند.

تعرض گسترده صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی در اولین روز عید "پسح"

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی گزارش داد، دست کم ۱۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست از صبح امروز (یکشنبه) تا این لحظه به مسجد الاقصی تعرض کردند که در میان آن‌ها رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی نیز دیده شده است.

این در حالی است که گروهک‌ها و سازمان‌های تندرو یهودی با صدور فراخوان‌هایی خواستار تعرض گسترده و دسته‌جمعی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی به مناسبت اعیاد یهودی شده‌اند.

عید فطیر یکی از سه عید بزرگ یهودیان است که در تقویم عبری در نیمه ماه نیسان، مصادف با اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت یک هفته، یا هشت روز ادامه می‌یابد.

طبق وزارت امور خارجه اسرائیل، این عید، یادگار خروج یهودیان از سرزمین مصر و رهایی آنان از قید بردگی فرعونیان است که مدت چهارصد سال بر آنها ستم روا داشتند و همه آزادیهای انسانی را از آنان سلب کردند.

بنا بر این گزارش، مفهوم بزرگ عید پسح، تاکید بر ارزش آزادی برای انسانهاست. یهودیان در شب عید داستان خروج از سرزمین بردگی مصر را بازگو می‌کنند و پروردگار را سپاس می‌گویند که آزادی را به آنان بازگرداند.

یهودیان در مدت زمان این عید از خوردن نان معمولی خودداری می‌کنند و نان فطیر می‌خورند. نان فطیر که در ایام عید زینت بخش سفره یهودیان است، از خمیر بدون مایه پخته شده است.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۱۸۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان