//
کدخبر: ۱۸۰۹۹۳ //

چاووش اوغلو: ترکیه مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران است

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود «محمد جواد ظریف» در آنکارا تاکید کرد که ترکیه مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران بوده و این موضع خود را به اطلاع واشنگتن خواهد رساند.

 چاووش اوغلو: ترکیه مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری 'آناتولی'، وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد که آنکارا همواره در نشست های بین المللی مخالفت خود با تحریم های واشنگتن علیه تهران را به اطلاع مسئولان آمریکایی رسانده است.

وی به سفر روز گذشته وزرای دفاع، خزانه داری و بازرگانی ترکیه به آمریکا اشاره کرد و گفت: مقامات ترکیه در دیدار با طرف آمریکایی مساله تحریم های ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند و نگرانی آنکارا در این خصوص را به اطلاع افراد حاضر در این جلسات رساندند.

چاووش اوغلو، در مورد معافیت ترکیه از تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: مقامات ترکیه در سطوح مختلف این موضوع را به مسوولان آمریکایی اعلام کرده‌اند که آنکارا به تلاش های خود برای دستیابی به حجم تجاری 30 میلیارد دلاری با تهران ادامه می دهد و در این زمینه موضوع تشکیل مکانیزم های جدید در کنار سازوکارهای موجود را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی به اقدام دولت ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و گفت: در روابط بین‌الملل دوستی و دشمنی مطلق وجود ندارد و اگر در دوره افول روابط، نیروهای مسلح یک کشور در لیست تروریستی قرار گیرد، موجب هرج‌ و مرج می‌شود.

چاووش اوغلو تصریح کرد: ما بر مقابله با تمامی گروه‌های تروریستی تاکید می‌کنیم و همکاری و همبستگی دو جانبه با جمهوری اسلامی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی را بسیار مهم ارزیابی می کنیم.

این دومین سفر وزیر امور خارجه ایران به ترکیه از ابتدای سال 1398 می باشد که یک روز پس از سفر و دیدار و با مقامات سوریه برگزار می‌شود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در دمشق با مقامات سوریه دیدار و گفت‌ و گو کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۹۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان