//
کدخبر: ۱۸۰۸۹۰ //

ارتش یمن موشک بالستیک جدید "بدر.اف" را رونمایی کرد

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله از موشک بالستیک جدید خود رونمایی کرد.

ارتش یمن موشک بالستیک جدید "بدر.اف" را رونمایی کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت شبکه المسیره، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  در سالگرد شهادت صالح الصماد، رئیس پیشین شورای عالی سیاسی این کشور از موشک بالستیک جدید خود تحت عنوان "بدر.اف" رونمایی کرد.

در همین راستا، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تاکید بر قدرت بالای این موشک، اعلام کرد  که مدل بدر.اف شبیه به دوشکای روسیه است.

وی افزود: موشک‌های جدید دیگری وجود دارند که در صورت ادامه تجاوز به کشورمان به خدمت گرفته خواهند شد.

این مقام یمنی ادامه داد: بُرد این موشک ۱۶۰ کیلومتر و تعداد ترکش‌های آن ۱۴ هزار عدد است و در شعاع ۳۵۰ متر پخش می‌شود. همچنین این موشک در ارتفاع ۲۰ متری منفجر می‌شود.

یحیی سریع گفت که مراحل تولید این موشک در مرکز تحقیقات تخصصی مجتمع "شهید ابوعقیل" متعلق به یگان موشکی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد که آزمایش این موشک با موفقیت انجام شده و چند عملیات انجام داده است. ارتش یمن برای حفاظت از کشور و مقابله با تجاوز و شکست مزدوران یک گام دیگر در توسعه توان نظامی و دفاعی خود جلوتر می‌رود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: یمن در حال حاضر از ذخایر موشکی راهبردی مناسبی برخوردار است و ادامه تجاوز نظامی به یمن به معنای پیشرفت صنایع نظامی و تداوم عملیات موشکی است و یگان موشکی یمن از قدرت کافی برای حمله به اهداف متعدد برخوردار است. زمانی که ما درباره ساخت موشک‌های بالستیک یمن صحبت می‌کنیم منظورمان سامانه‌های موشکی مختلفی است که ارتش در اختیار دارد و بسیاری از آنها در آینده رونمایی خواهند شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۸۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان