//
کدخبر: ۱۸۰۷۲۸ //

از ترامپ تا واتیکان؛ واکنش سازمان‌ها و شخصیت‌ها به آتش‌سوزی «نوتردام»

یونسکو، سازمان جهانی گردشگری و برخی سیاستمداران، از ترامپ تا واتیکان نسبت به حادثه آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس واکنش نشان دادند.

از ترامپ تا واتیکان؛ واکنش سازمان‌ها و شخصیت‌ها به آتش‌سوزی «نوتردام»
به گزارش فرتاک نیوز،

 کلیسای نوتردام معروف به بانوی پاریس (غروب 26 فروردین ماه) سوخت و مناره قدیمی آن با گسترش آتش فرو ریخت. این حادثه که قلب تاریخی پاریس را به درد آورد، بیشتر رسانه‌های معتبر دنیا، سازمان‌های فرهنگی و رهبران سیاسی را به واکنش وا داشت.

«ادره آزوله»، رییس سازمان جهانی یونسکو در پیامی برای کلیسای نوتردام نوشت: «احساست عمیق ما در مواجهه با آتش دراماتیک در کلیسای نوتردام پاریس، که در سال ۱۹۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، برانگیخته شده است. یونسکو به دقت در حال رصد شرایط است و در کنار دولت فرانسه برای محافظت و بازسازی این میراث بسیار ارزشمند قرار دارد.»

سازمان جهانی گردشگری (WTO) نیز در پیامی ضمن همدردی با دولت فرانسه نوشت: «کلیسای نوتردام شاهد و از بازیگران اصلی تاریخ جهانی بوده است. نمادی تاریخی که تبدیل به یک جاذبه گردشگری شد و منبع الهام خاطرات بسیاری شده، حتی برای کسانی شد که آن را ندیده بودند.»

«باراک اوباما» ، رییس جمهور سابق آمریکا نیز در واکنش به آتش سوزی کلیسای نوتردام نوشت: «این کلیسا یکی از بزرگترین گنجینه‌های جهان است و ما در این زمان اندوه به مردم فرانسه فکر می‌کنیم. در طبیعت ماست که با دیدن تاریخ از دست رفته به اندوه بنشینیم و البته در طبیعت ماست که آن را برای فردا با تمام توان بازسازی کنیم.»

«هیلاری کلینتون»، دیگر سیاستمدار آمریکایی نیز «کلیسای نوتردام را نمادی برای انسانیت و اتحاد برای اهدافی والاتر دانست؛ برای ساختن فضاهای چشمگیر برای عبادت که هیچ انسانی به تنهایی قادر به ساخت آن نیست» و در ادامه گفت: «برای فرانسه و هدف مشترک برای ساخت مجدد آن آرزو می‌کنم.»

«دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا نیز گفت از دیدن آتش سوزی کلیسای نوتردام وحشت‌زده‌شدم. شاید تانکرهای آبی هوایی برای خاموش کردن آتش قابل استفاده باشد. باید به سرعت عمل کرد!

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، «ژائیر بولسونارو» ، رئیس جمهور برزیل، «ارنا سلبرگ»، نخست‌وزیر نروژ نیز از دیگر چهره‌هایی بودند که در کنار واتیکان تا کنون به این آتش‌سوزی واکنش نشان دادند.

«کلیسای نوتردام» در شهر پاریس به عنوان یکی از جاذبه‌های مذهبی، تاریخی و گردشگری فرانسه با ۸۵۰ سال قدمت از ساعات آغازین امروز (سه‌شنبه) دچار حریق گسترده شده و هنوز اطلاعات دقیقی از میزان صدمات وارده به این بنای تاریخی منتشر نشده است.

اهمیت این کلیسا در هویت تاریخی، ادبی و معماری گوتیک آن است که هر سال با بیش از ۱۳ میلیون گردشگری، لقب پربازدیدکننده‌ترین اثر فرانسه را به خود اختصاص می‌دهد. این کلیسا در بین دیگر آثار تاریخی و توریستی فرانسه جایگاهی بالاتر از برج ایفل دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۷۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان