//
کدخبر: ۱۸۰۶۶۵ //

جنگ ترامپ با بانک مرکزی آمریکا ادامه دارد

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر سیاست های بانک مرکزی این کشور را عامل کاهش رشد اقتصادی دانست.

جنگ ترامپ با بانک مرکزی آمریکا ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، دونالد ترامپ گفت اقدامات بانک مرکزی آمریکا باعث کاهش رشد اقتصادی و سودآوری بازارهای سهام شده است و از فدرال رزرو خواست تا به مانند بحران مالی سال ۲۰۰۹ اقدام به تزریق نقدینگی به بازار کند. حمله اخیر ترامپ به فدرال رزرو در توئیتر بار دیگر باعث نگرانی کارشناسان از وضعیت استقلال بانک مرکزی این کشور شده است.

ترامپ گفت: اگر فدرال رزرو کارش را درست انجام می‌داد بورس احتمالاً بین ۵۰۰۰ تا ۱۰ هزار واحد بالاتر از سطح کنونی خود قرار داشت و رشد تولید ناخالص داخلی به جای سه درصد فعلی بالای چهار درصد می‌بود. سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی کشنده بود و در آینده باید برخلاف رویه قبلی عمل شود.

دونالد ترامپ تاکنون بارها و بارها از بانک مرکزی آمریکا و رئیس آن به دلیل افزایش نرخ بهره که هزینه‌های استقراض را افزایش داده انتقاد کرده است. وی پیش‌تر در پستی توییتری نوشته بود که بازارهای مالی آمریکا نسبت به بانک مرکزی این کشور حس خوبی ندارند و افزود که مقامات این بانک از درک اهمیت جنگ تجاری و دلار نیرومند عاجزند.

ترامپ به مقامات بانک مرکزی این کشور پیشنهاد کرده است که سیاست‌های محرک را در دستور کار خود قرار دهند. با این حال هیچ کدام از سه نامزد جدید ترامپ برای عضویت در هیأت مدیره و جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا معتقد به لزوم تغییر جدی در سیاست‌های پولی فعلی نیستند.

سال گذشته بانک مرکزی آمریکا چهار مرتبه نرخ بهره را افزایش داد و نرخ بهره را به ۲.۲۵ درصد رساند. فشار ترامپ بر بانک مرکزی باعث نگرانی مقامات پولی جهان نسبت به کاهش استقلال فدرال رزرو شده است به گونه‌ای که ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا چند روز پیش با ابراز نگرانی از خدشه وارد شدن به استقلال بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده بود که تداوم چنین رویکردی می‌تواند خسارات زیادی به بار آورد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۶۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان