//
کدخبر: ۱۸۰۱۵۰ //

"اکوادور بعد از بازداشت آسانژ با حملات هکری مواجه شده است"

دولت اکوادور اعلام کرد، در پی بازداشت موسس ویکی‌لیکس مورد حملات هکری قرار گرفته است.

"اکوادور بعد از بازداشت آسانژ با حملات هکری مواجه شده است"
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریا پائولا رومو، وزیر کشور اکوادور روز شنبه بدون مسؤول دانستن طرف خاصی اعلام کرد: در جلوگیری از حمله هکری به صفحه یکی از شهرداری‌ها موفق عمل کردیم.

وی افزود: به رغم این حملات طی روزهای اخیر بعد از بازداشت جولیان آسانژ موسس ویکی‌لیکس، هیچ یک از سایت‌های دولت مرکزی و ارگان‌های اصلی بخش خصوصی در معرض حمله هکری یا عملیات سایبری قرار نگرفته‌اند.

بعد از بازداشت آسانژ روز شنبه برای ساعاتی تصویر او صفحه سایت شهرداری لامانا (در مرکز) را اشغال کرد. این صفحه تصویر موسس ویکی‌لیکس را بعد از بازداشتش در سفارت اکوادور در لندن در روز پنج‌شنبه نشان می‌داد.

ماریا پائولا رومو همچنین افزود، مقامات کشورش اطلاعات جدیدی درباره فعالیت‌های هکرهای وابسته به ویکی‌لیکس ندارند اما هنوز آنها در این کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما تاکنون اطلاعاتی را با دفتر دادستان تبادل کرده‌ایم. ممکن است تدابیر محدود کننده علیه اعضای ویکی‌لیکس صادر شود.

وزیر کشور اکوادور ادامه داد که این کشور در معرض خطر حمله سایبری قرار دارد و ممکن است ویکی‌لیکس بخواهد اقدام در پاسخ به پایان پناهندگی آسانژ انجام دهد.

دولت اکوادور نمی‌خواهد که این کشور به یک مرکز حملات سایبری بین‌المللی تبدیل شود. همچنین دو هکر روس شناسایی شده‌اند. ما اطلاعات و شواهد کافی در این باره داریم اما نمی‌توانیم آنها را منتشر کنیم.

وزیر کشور اکوادور در ادامه اظهاراتش از وزیر خارجه این کشور که پناهندگی به آسانژ در سال ۲۰۱۲ داده بود، انتقاد و او را به ایجاد بی‌ثباتی در کشور با همدستی هکرهای روسی متهم کرد.

همچنین وزیر خارجه اکوادور در پاسخ به این اتهامات اعلام کرد که اتهامات وارده را رد می‌کند.

وی در پیامی در توییتر نوشت: من هیچ هکر روسی را نمی‌شناسم و تنها روس‌هایی که می‌شناسم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری، سرگئی لاوروف وزیر خارجه و سفیر روسیه در اکوادور هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۱۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان