//
کدخبر: ۱۷۹۸۳۹ //

سه شرط معترضان سودانی برای پایان دادن به تحصن خود

نیروهای آزادی و تغییر در سودان امروز (شنبه) سه خواسته اصلی را جهت پایان دادن به تحصن مقابل مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح مطرح کردند.

سه شرط معترضان سودانی برای پایان دادن به تحصن خود
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نیروهای آزادی و تغییر در سودان سه شرط اصلی را جهت پایان دادن به تحصن مقابل مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح مشخص کردند. این امر چندین ساعت پس از آن صورت گرفت که عوض بن عوف، رئیس شورای نظامی انتقالی از قدرت کنار رفت و عبدالفتاح البرهان جایگزین وی شد.

نیروهای آزادی و تغییر همچنین خواستار تضمین روند انتقال فوری قدرت به یک دولت مدنی انتقالی شدند که این امر از طریق شورای رهبری گروه‌های آزادی و تغییر صورت بگیرد و همچنین هرگونه تصمیمات خودسرانه که نه به نمایندگی از گروه‌های آزادی و تغییر و نه به نمایندگی از مردم اتخاذ شده است، ملغی گردد.

آنها همچنین بر لزوم برگزاری محاکمه عادلانه برای تمامی شخصیت‌های برجسته نظام که در جنایت‌ها علیه ملت دست داشته‌اند تاکید کردند تا این افراد به دلیل آنچه که مرتکب شده‌اند، بازخواست شوند.

این نیروها با صدور این بیانیه اعلام کردند که تا زمان اجرای کامل مطالبات خود به تحصن در مقابل مقر ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح سودان در خارطوم و دیگر شهرهای سودان ادامه می‌دهند.

 طبق  این بیانیه، درخواست‌های مذکور قابل چشم پوشی نیست و کنار رفتن نظام و انتقال قدرت به یک دولت مدنی انتقالی باید فورا انجام شود.

عمر زین العابدین، رئیس کمیته سیاسی شورای انتقالی نظامی سودان اعلام کرد که این شورا با گروه‌های سیاسی رایزنی‌هایی خواهد داشت.

وزیر دفاع سودان پنجشنبه از عزل عمر البشیر خبر داد. سودان بیش از چهار ماه است که صحنه تظاهرات گسترده مردم علیه البشیر است. مردم سودان مخالفت خود را با تحویل قدرت به ارتش اعلام کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۸۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان