//
کدخبر: ۱۷۹۶۱۲ //

فرانسه در موضعی نیست که در مورد نسل‌کشی اظهارنظر کند!

وزیر امور خارجه ترکیه از فرانسه خواسته است تا به گذشته و تاریخ سیاه خود نگاه کند و اعلام کرده این کشور در موضعی نیست که در مورد نسل کشی اظهارنظر کند.

 فرانسه در موضعی نیست که در مورد نسل‌کشی اظهارنظر کند!
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آناتولی، «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه در جریان اجلاس گروه ویژه مدیترانه و خاورمیانه ناتو به رویکرد فرانسه در قبال حادثه ۲۴ آوریل واکنش نشان داد و از رهبران پاریس خواست تا به تاریخ سیاه خود نگاه کنند.

چاووش‌اوغلو در اعتراض به نام‌گذاری ۲۴ آوریل به‌عنوان «روز ملی یادبود نسل‌کشی ارامنه» در فرانسه، تاکید کرد که هیچگاه ما مسئله نسل کشی در روآندا و الجزایر را فراموش نخواهیم کرد و فرانسه در موضعی نیست که در مورد نسل‌کشی اظهارنظر کند.

به گفته چاووش‌اوغلو در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مسائل خاورمیانه و دریای مدیترانه، حل مناقشه فلسطین-اسرائیل است و در این ارتباط نیز هیچ راهی به غیر از راه‌حل دو دولتی نمی‌تواند صلح و امنیت را برای منطقه به همراه آورد.

گفتنی است که چند روز پیش از این امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه طرح اعلام «۲۴ آوریل» به‌عنوان «روز ملی یادبود نسل‌کشی ارامنه» را امضا کرد و پس از این ۲۴ آوریل در تقویم رسمی فرانسه ثبت خواهد شد.

این اقدام فرانسه با واکنش‌ها منفی گسترده در داخل ترکیه روبرو شده و کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خلق به عنوان حزب اپوزیسیون نیز نام‌گذاری ۲۴ آوریل به‌عنوان «روز ملی یادبود نسل‌کشی ارامنه» را غیر قابل قبول عنوان کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۹۶۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان