//
کدخبر: ۱۷۷۲۹۶ //
بنیاد آلمانی مارشال :

سیاست‌های اردوغان اسرائیل را در منطقه منزوی کرده است

«بنیاد آلمانی مارشال» مستقر در آمریکا در گزارشی نوشت : سیاست‌ خارجی رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه ، راهبرد منطقه‌ای غرب را تضعیف کرده و حمایت این کشور از حماس در حقیقت اسرائیل را در منطقه منزوی کرده است.

 سیاست‌های اردوغان اسرائیل را در منطقه منزوی کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

بنیاد آلمانی مارشال با توجه به پیروزی حزب حاکم اردوغان در انتخابات شهرداری‌ها در گزارشی تحلیلی می‌نویسد، سیاست‌های منطقه‌ای رجب طیب اردوغان تهدیدی علیه منافع آمریکا و اسرائیل است.

بنیاد آلمانی مارشال می‌نویسد، ترکیه کشوری با جایگاه ویژه ژئوپلیتیکی و اقتصادی قوی و دولتی دموکرات همیشه سیاست‌های آمریکا در منطقه را تحت تأثیر قرار داده است.

به گفته این بنیاد، دولت اردوغان در چند سال گذشته حداقل بیش از نیمی از سیاست‌های آمریکا در منطقه را با شکست و یا با مشکل همراه کرده است.

از طرف دیگر ترکیه با عدم همراهی آمریکا در اعمال تحریم‌های علیه روسیه و ایران باعث عدم پیشبرد سیاست‌های واشنگتن در منطقه شده است.

به عبارت دیگر باید گفت، راهبردهای مهار آمریکا علیه روسیه و ایران توسط سیاست‌های اردوغان تضعیف‌شده است و ائتلاف سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه در زمین سوریه باعث شده تا ادامه حضور نیروهای نظامی امریکا در سوریه غیرقابل‌قبول باشند.

ترکیه همچنین ائتلاف دیرینه امریکا با کردهای سوریه را به چالش کشیده و ائتلاف ترکیه و روسیه نیز پیوستگی میان اعضای ناتو را از بین برده است.

بنیاد آلمانی مارشال خاطرنشان می‌کند که اردوغان هم‌اکنون با سیاست‌های منطقه‌ای خود خاری در چشمان آمریکا و اسرائیل است و نشان این خصومت را می‌توان به‌خوبی در موضع‌گیری‌های اخیر کشورهای غربی در انتخابات محلی ترکیه مشاهده کرد.

به گزارش فرتاک نیوز، انتخابات محلی روز یکشنبه ترکیه برای انتخاب شهرداران در 81 استان و برای مدت پنج سال برگزار شد و بیش از 57 میلیون رای دهنده برای شرکت در پانزدهمین دوره انتخابات شوراها و شهرداری های سراسر کشور ثبت نام کرده بودند. این انتخابات در پی انتخابات ریاست جمهوری (با تغییر سیستم پارلمانی به ریاستی) و مجلس ملی ترکیه در تاریخ 24 ژوئن 2018 که پیروزی رجب طیب اردوغان با 52.59 درصد آراء را به دنبال داشت، برگزار شده و آخرین انتخابات پیش بینی شده تا 23 ژوئن 2023 در این کشور خواهد بود.

حزب عدالت و توسعه (AK Party) وابسته به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به «پانزدهمین پیروزی متوالی» دست یافت اما «حزب جمهوریخواه خلق» نیز خود را جزو فاتحان بزرگ معرفی کرد و نبرد به «آک پارتی» را به استانبول برد، جایی که هر دو مدعی پیروزی در آن شدند و یک نبرد تمام عیار و جنجالی را برای تصاحب آن شروع کردند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۲۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان