//
کدخبر: ۱۷۷۱۹۲ //

خلیل زاد: موضوع پنهانی در مذاکره آمریکا و طالبان وجود ندارد

فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در ششمین سفر خود به منطقه مدعی شد که هیچ موضوع پنهانی در مذاکره آمریکا و طالبان وجود ندارد.

خلیل زاد: موضوع پنهانی در مذاکره آمریکا و طالبان وجود ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

زلمی خلیل زاد امروز در دیدار با «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در کاخ «سپیدار» که «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه و «جان بس» سفیر آمریکا در کابل نیز حضور داشت، گفت: تعیین سرنوشت افغان ها به دست خود آنهاست و آمریکا هیچ موضوعی از گفت وگوها را پنهان نمی کند.
وی افزود: با طالبان درباره قطع رابطه با تروریست‌ها و تقویم زمانی خروج نیروها مذاکره شده، اما تا کنون توافق نهایی انجام نشده است.
فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان تاکید کرد: افغان‌ها درباره سرنوشت آینده کشور خود تصمیم خواهند گرفت. 
عبدالله در این دیدار از برنامه صلح آمریکا و تلاش ‌های این کشور، به ‌ویژه خلیل ‌زاد قدردانی کرد و گفت: حکومت افغانستان به اصل مذاکره و گفت‌ وگو برای دست یافتن به یک صلح پایدار و عادلانه متعهد است.
این در حالی است که اخیرا «حمد الله محب» مشاور امنیت ملی دولت افغانستان خلیل زاد را متهم به پنهان کاری در مذاکرات با طالبان و دنبال کردن منافع شخصی خود در گفت وگوهای صلح کرده است.
همچنین خلیل زاد امروز با «عمرداودزی» رئیس دبیرخانه شورای عالی و هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان هم دیدار کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان