//
کدخبر: ۱۷۶۹۳۱ //

مصر ۱۸ نفر را با ادعای ارتباط با داعش به حبس ابد محکوم کرد

دادگاه کیفری قاهره ۱۸ نفر از مخالفان کودتای نظامی در این کشور را به اتهام تشکیل گروه وابسته به داعش به حبس ابد محکوم کرد.

مصر 18 نفر را با ادعای ارتباط با داعش به حبس ابد محکوم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

دادگاه کیفری قاهره، به ریاست قاضی «حسن فرید» ۳۰ تن از بازداشت‌شدگان مخالف کودتای نظامی را به ادعای تشکیل گروهی با ایده‌های تکفیری سازمان تروریستی داعش و دریافت آموزش نظامی در اردوگاه‌های داعش در سوریه و لیبی به حبس طولانی‌مدت محکوم کرد.

این دادگاه ۱۸ بازداشتی را به حبس ابد (معادل ۲۵ سال)، هشت نفر را به پانزده سال و چهار نفر را به ۱۰ سال حبس محکوم کرد و در مجموع همه بازداشتی ها به ۶۱۰ سال حبس محکوم کردند.

پایگاه العربی الجدید نوشت: «جلسات دادگاه کیفری قاهره به صورت محرمانه برگزار شد و روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها از حضور در آن منع شدند و تنها وکلای بازداشتی‌ها در آن حضور داشتند.»

محاکمه این افراد پس از آن انجام شد که «نبیل احمد صدیق» دادستان کل مصر تصمیم گرفت ۳۰ نفر از زندانیان مخالف کودتای نظامی را به دادگاه کیفری تحویل دهد، چراکه به ادعای وی این افراد گروهی با ایده‌های تکفیری داعش را تشکیل دادند و برای این گروه پول، اسلحه و مواد منفجره تامین کردند تا اعضایش کلیساها، مسیحیان و تاسیسات حیاتی کشور را هدف گرفته و در اردوگاه های این سازمان در سوریه و لیبی آموزش ببینند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۹۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان