//
کدخبر: ۱۷۶۰۸۳ //

روسیه اتهام دخالت۲۵تبعه روس درانتخابات آمریکا راشرم آورخواند

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای با اشاره به گزارش رابرت مولر بازرس ویژه پرونده انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، اتهام به 25 تبعه روس مبنی بر مداخله در انتخابات آمریکا را مایه ننگ دستگاه قضایی این کشور خواند.

 روسیه اتهام دخالت25تبعه روس درانتخابات آمریکا راشرم آورخواند
به گزارش فرتاک نیوز،

مولر در گزارش خود، تبانی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» نامزد وقت حزب جمهوریخواه با دولت روسیه را رد و اعلام کرد که شواهد کافی برای اثبات این ادعا نیافته است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با اشاره به این گزارش خاطرنشان کرد: نتیجه گیری اصلی در این گزارش نبود زد و بند بین ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه است که غیر از این ممکن نبود.

در بیانیه آمده است: مایه حیرت است که برای رسیدن به چنین نتیجه ای به تیمی متشکل از 19 حقوقدان، 40 مامور سازمان اف.بی.آی، کارشناسان امور جنایی و دو سال زمان نیاز بود

« آمریکایی ها برای رسیدن به این نتیجه دو هزار و 800 احضاریه قضایی صادر، از حدود 500 شاهد بازپرسی و از تعدادی از اماکن بازبینی کردند.»

براساس این بیانیه، تنها برای رد یک ادعای جعلی این همه تلاش صورت گرفته و مبالغ کلانی از بودجه مالیات دهندگان آمریکایی صرف شده است.

در ادامه بیانیه آمده است: روسیه از زمان انتشار شایعات در مورد مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بارها این ادعا را رد و آن را واهی خواند.

در بیانیه گفته شده است: به 25 تبعه روسی تنها برای توجیه فعالیت بیهوده شمار زیادی از ماموران قضایی آمریکا، اتهام های مضحک و خنده دار زده شده است و انگیزه سیاسی محتویات این پرونده به اندازه کافی روشن است.

نهادهای امنیتی آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور که منجر به پیروزی دونالد ترامپ شد به صراحت دولت روسیه را به دست داشتن در هک سرورهای حزب دمکرات و تلاش برای جهت‌دهی به روند انتخابات از طریق افشای اسناد محرمانه متهم کردند.

این اسناد که از سوی ویکی لیکس منتشر شد، نشان می‌داد مقام‌های کمیته ملی حزب دمکرات که وظیفه داشتند؛در جریان رقابت‌های مقدماتی و درون حزبی، بی طرفانه رفتار کنند، از همان ابتدا سعی در تخریب رقبای «هیلاری کلینتون» داشتند.

روسیه همواره اتهامات آمریکا را رد کرده و آن را ادعاهای بی اساس خوانده بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۶۰۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان