//
کدخبر: ۱۷۵۷۱۷ //

مشاور بن سلمان غایب بزرگ جلسات دادگاه پرونده خاشقجی

مشاور ولیعهد عربستان و از مظنونان اصلی پرونده قتل جمال خاشقجی تاکنون در هیچ یک از جلسات دادگاه این پرونده حضور نیافته است.

 مشاور بن سلمان غایب بزرگ جلسات دادگاه پرونده خاشقجی
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از مشاوران سلطنتی آل سعود که به دنبال قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی از سمت خود برکنار شده بود، در جلسه محاکمه ۱۱ مظنون این پرونده حضور نداشت. این در حالی است که سعودی‌ها قول داده بودند که اجرای عدالت در مورد تمامی افراد مظنون در این پرونده صورت گیرد.

رویترز گزارش داد سعود القحطانی، یکی از مشاوران ارشد ولیعهد عربستان در هیچ یک از جلسات دادگاهی ۱۱ مظنون پرونده قتل خاشقجی، که به طور محرمانه برگزار شد، شرکت نکرده است.

۷ منبع آگاه گزارش دادند مشاور ارشد بن سلمان در چهار جلسه دادگاهی که از ماه ژانویه تاکنون در رسیدگی به پرونده قتل روزنامه نگار سعودی برگزار شد، حاضر نبوده است.

دو منبع اطلاعاتی منطقه‌ای به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که القحطانی از طریق اسکایپ بر قتل و مثله کردن خاشقچی نظارت داشته است و به ماموران اطلاعاتی و امنیتی سعودی حاضر در کنسولگری عربستان در استانبول دستورات لازم را داده است. همچنین دادستان عمومی عربستان در ماه نوامبر اعلام کرد القحطانی با احمد العسیری، معاون نهاد اطلاعاتی عربستان برای اجرای طرح برگرداندن روزنامه نگار سعودی به این کشور از طریق تطمیع یا تهدید همکاری کرده است.

دادستان عمومی عربستان چند ماه پیش علیه ۱۱ تن از اتباع سعودی در این پرونده اعلام جرم کرد که ۵ تن از آن‌ها به جرم مشارکت در قتل روزنامه نگار سعودی ممکن است با مجازات اعدام روبرو باشند. سیا، سازمان اطلاعاتی آمریکا و برخی کشور‌های غربی معتقدند محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است. این در حالی است که مقامات سعودی به شدت منکر این موضوع هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۵۷۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان