//
کدخبر: ۱۷۴۸۳۴ //

دولت ترامپ ۸۶ میلیارد دلار برای برنامه‌های جاسوسی درخواست کرده است

دولت ترامپ حدود ۸۶ میلیارد دلار برای برنامه‌های اطلاعاتی خود در سال مالی ۲۰۲۰ درخواست کرده است که شش درصد نسبت به سال ماقبل افزایش نشان می‌دهد.

دولت ترامپ ۸۶ میلیارد دلار برای برنامه‌های جاسوسی درخواست کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری هیل، دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا دوشنبه فاش کرد دولت ۶۲.۸ میلیارد دلار برای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا می‌خواهد، در حالی که پنتاگون درخواست ۲۲.۹۵ میلیارد دلاری برای برنامه اطلاعاتی ارتش را منتشر کرده است.

جزئیات این به اصطلاح بودجه سیاه محرمانه است اما بودجه مذکور طیفی از هزینه‌ها شامل هواپیماها و ماهواره‌های جاسوسی، گردآوری اطلاعاتی از طریق جاسوسان و خبرچین‌ها و تسلیحات سایبری را شامل می‌شود.   

درخواست بودجه بالاتر در شرایطی مطرح می‌شود که روابط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با آژانس‌های اطلاعات کشورش تیره و تار است. دن کوتس، جینا هاسپل مدیر سیا و کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی ماه ژانویه با حضور در جلسه کنگره و صحبت از تهدیدهای جهانی خبرساز شدند زیرا مواضع آنها با دستورکار سیاسی ترامپ تناقض داشت.

براساس ارزیابی جامعه اطلاعاتی آمریکا، ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست، داعش همچنان تهدید چشمگیری در سوریه است و بعید به نظر می‌رسد که کره‌شمالی خلع سلاح هسته‌ای را اجرا کند. این نتیجه‌گیری‌ها با اظهارات سیاست خارجی ترامپ هماهنگی ندارد.

این پنجمین سال متوالی است که بودجه درخواستی برنامه‌ اطلاعاتی ارتش آمریکا موسوم به ام‌آی‌پی افزایش می‌یابد. این سازمان در بودجه مالی ۲۰۱۹ درخواست ۲۱.۲ میلیارد دلار داشت و بودجه آن برای ۲۰۱۸، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۲۰.۷، ۱۸.۵ و ۱۷.۷ میلیارد دلار بوده است. برنامه اطلاعاتی ارتش هزینه‌ها فعالیت‌های اطلاعاتی دفاعی و سامانه‌هایی شامل عملیات‌های سری ارتش، جمع‌آوری اطلاعات و هواپیماها و پهپادهای جاسوسی را می‌پردازد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۸۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان