//
کدخبر: ۱۷۴۴۲۵ //

حمله مخالفان دولت صربستان به تلویزیون دولتی این کشور

مخالفان رئیس جمهور صربستان اقدام به حمله به مقر تلویزیون دولتی این کشور کردند و در حالی که تصاویر مربوط به این مناقشه به صورت زنده پخش میشد، خواهان استفاده از این تلویزیون برای مخاطب قرار دادن مردم این کشور شدند.

حمله مخالفان دولت صربستان به تلویزیون دولتی این کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری فرانسه، از ماه دسامبر تاکنون مخالفان دولت صربستان اقدام به برپایی تظاهرات هفتگی علیه دولت این کشور کرده تا اعتراضشان را به آنچه که حاکمیت خودکامه آلکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان خواندند، اعلام کنند.

آنها شبکه تلویزیونی دولتی این کشور موسوم به آر.تی.اس را متهم به خوش‌خدمتی به حزب حاکم کرده و خواهان دریافت زمان بیشتر برای استفاده از این شبکه تلویزیونی به منظور طرح دیدگاه‌های مخالفان شدند.

از جمله ده‌ها نفری که به مقر تلویزیون آر.تی.اس حمله کردند چهره‌های اپوزیسیون شامل دراگان جیلاس، شهردار سابق بلگراد و بوسکو اوبرادوویچ رهبر حزب راستگرای "دِوِری" (Dveri) بودند.

نبویسا استفانوویچ، وزیر کشور صربستان در بیانیه‌ای که از شبکه آر.تی.اس پخش شد این اقدام را محکوم کرد.

شبکه تلویزیونی خصوصی N1 صربستان تصاویری از اقدام پلیس صربستان در خارج کردن معترضان از مقر شبکه آر.تی.اس را منتشر کرد.

کمی پیش از رخداد این حمله به این شبکه تلویزیونی دولتی، هزاران معترض مطابق روال هفته‌های قبل که در هر شنبه دست به تظاهرات می‌زدند، تظاهرات صلح آمیزی در مرکز شهر بلگراد برگزار کردند.

اعتراضات مشابهی نیز در چند شهر دیگر صربستان برگزار شد و تظاهرکنندگان، صاحبان قدرت در این کشور را متهم به در انحصار گرفتن رسانه‌ دولتی و سرکوب گروه‌های حقوق مدنی و رسانه‌های دیگر کرده و از مقام‌های شبکه آر.تی.اس خواستند از سمتشان استعفا دهند.

ووچیچ که سابقا ملی‌گرای افراطی بوده و بعداً به حامی اروپا تبدیل شده، ادعاها در خصوص اینکه حاکمیت او استبدادی است را رد کرده و اقدام به برپایی کمپینی موسوم به "آینده صربستان" کرده و در این کمپین به شهرهای سراسر صربستان سفر و اقدام به تبلیغ در خصوص سیاستهایش می‌کند.

سال گذشته میلادی کمیسیون اروپا نگرانی خود در خصوص آزادی رسانه‌ها در صربستان را مطرح کرده و آنچه را که تهدید، ارعاب و خشونت علیه خبرنگاران در این کشور خواند محکوم کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۴۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان