//
کدخبر: ۱۷۳۷۹۸ //

افشای حمایت مالی امارات از گروه‌های خرابکار در مصر

یک گزارش رسمی در مصر نشان داد که امارات در دوره ریاست جمهوری «محمد مرسی» از گروه‌های خرابکار مسلح حمایت مالی کرده است.

افشای حمایت مالی امارات از گروه‌های خرابکار در مصر
به گزارش فرتاک نیوز،

 گزارش دادگاه جنایی قاهره فاش کرد، امارات عربی متحده از گروهی معارض در دوره ریاست محمد مُرسی رئیس جمهور پیشین مصر، حمایت مالی کرده است.

در جلسه پنجاه و پنجم جلسات اعاده دادرسی مرسی و ۲۵ متهم دیگر در پرونده معروف به «ورود به زندان‌ها» در روزهای نخست انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ ، دادگاه گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه امارات از «تشکیلات غیرقانونی» مسلح حمایت کرده است.

روزنامه الشروق مصر گزارش کرد، طبق «صورت جلسه و گزارش‌های رسمی طرف‌های امنیتی» و رصد گوشی‌های همراه نشان داده که امارات و سفارت این کشور در قاهره تشکیلاتی را حمایت مالی کرده که هدفش اجرای طرح‌های از پیش‌طراحی شده برای ایجاد آشوب و تعدی به نیروهای پلیس بوده است.

در گزارش دادگاه آمده که «گروه‌هایی پشت هتل سمیرامیس موضع گرفته بودند که مسلح بودند و تیر هوایی می‌زدند. آنان در اطراف هتل آشوب بر پا کرده و در دو نوبت وارد هتل شده و برخی محتویات آن را سرقت سپس با شلیک به نیروهای پلیس از آنجا فرار کردند».

 این نخستین بار است که امارات در گزارش‌های رسمی قضایی در مصر به دخالت در آشوب‌های دوره محمد مرسی متهم می‌شود. امارات اکنون روابط خوبی با دولت «عبدالفتاح السیسی» دارد.

دادگاه استیناف قاهره، سال گذشته احکام دادگاه جنایی مبنی بر اعدام محمد مرسی، محمد بدیع (رهبر اخوان المسلمین مصر) و معاونش رشاد البیومی، محیی حامد (عضو دفتر ارشاد اخوان) و محمد سعد الکتاتنی رئیس پارلمان منحل شده و عصام العریان از سران اخوان را لغو و حکم به دادرسی و محاکمه دوباره داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۷۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان