//
کدخبر: ۱۷۲۷۲۰ //

کوشنر در سفر به ریاض پروتکل دیپلماتیک را نقض کرد

سایت دیلی بیست آمریکا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مشاور ارشد دونالد ترامپ در جریان سفر اخیر خود به ریاض پروتکل دیپلماتیک را نقض کرد و سفارت آمریکا در عربستان را در جریان دستورکار و نشست‌های خود با مسئولان ریاض قرار نداد.

کوشنر در سفر به ریاض پروتکل دیپلماتیک را نقض کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

سایت دیلی بیست آمریکا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که کارمندان سفارت آمریکا در ریاض در جریان جزئیات سفر اخیر جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض و مذاکرات وی با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور قرار نگرفتند.

این سایت اعلام کرد: این نشست‌ها بدون حضور نمایندگان سفارت آمریکا برگزار شد و در آن یک مسئول عالیرتبه وزارت خارجه که هیچ ارتباطی با سفارت نداشت، حاضر شد.

یک منبع در کنگره به دیلی بیست گفت: دولت عربستان طرفی است که دستورکار سفر کوشنر را تنظیم کرد. در رابطه با سفرهای داماد ترامپ به عربستان این مسئله جدیدی نیست.

دو منبع دیگر نیز اعلام کردند که سفارت آمریکا در عربستان در جریان جزئیات دستورکار و نشست‌های کوشنر در ریاض قرار نگرفت.

اما یک مسئول عالیرتبه وزارت خارجه آمریکا این گزارشات را تکذیب کرد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید کوشنر با رهبران عربستان درباره همکاری روزافزون میان واشنگتن و ریاض و تلاش‌های دولت ترامپ برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین و راه‌های بهبود شرایط در منطقه از طریق سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی گفتگو کرد.

این اولین نشست کوشنر و محمد بن سلمان از زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۷۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان